Inköpssamordnare / Upphandlare till Göteborgs Stad

Inköpssamordnare / Upphandlare till Göteborgs Stad

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten som Inköpssamordnare / Upphandlare
Som Inköpssamordnare/Upphandlare kommer du att vara en av förvaltningens specialister i inköpsfrågor samt leda och stötta förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp. Arbetet sker i nära samarbete med administratörer, chefer och beställare. 

I arbetsuppgifterna som Inköpssamordnare / Upphandlare ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera inköpsstrategier och policys. Du arbetar med förbättringsarbete och intern kontroll av inköpsprocessen. Dessutom kan du komma att genomföra uppdrag, analyser och utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet. 

Uppdraget kommer utföras på plats medparten av arbetstiden. 

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Inköpssamordnare/Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-18 och beräknas pågå t om 2025-06-30. Möjlighet till ytterligare förlängning finns.

Krav för tjänsten som Inköpssamordnare / Upphandlare:
- Eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi. 
- God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal. 
- Tidigare erfarenhet av arbete med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet. 
- Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet. 
- Du ska kunna uppge två relevanta referenser från tidigare uppdrag av liknande karaktär inom offentlig verksamhet. 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig
• Har förmågan att förmedla information och idéer klart och effektivt, både muntligt och skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. 
• Du sätter tydliga mål, planerar i tid och arbetar organiserat för att slutföra och följa upp arbetet. 
• Du identifierar och analyserar problem effektivt, ser samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-29

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller via mail till anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024