Inköpsspecialist / Operativ Inköpare till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av operativt inköp från tillverkningsindustrin eller liknande och vill arbeta i en bransch med framåtanda? Läs mer nedan och ansök redan idag!
Om rollen
För kunds räkning söker vi nu en Inköpsspecialist / Operativ inköpare till att hantera det dagliga flödet av inköp och order. Du kommer att säkerställa det operativa behovet genom att bland annat skapa inköpsorder i systemet, följa upp tidsplanen för beställningarna samt bevaka leveranser och påskynda pågående order. Som inköpare ansvarar du även för förhandling av leveransvillkoren i ramavtalen.
Du är placerad på kontoret i Stockholm men i rollen ingår enstaka resor till produktionsanläggningen i Skellefteå. (Ca 2-4 dagar/månad).
Din profil
Vi söker dig som är nyfiken på en spännande utmaning i en framtidsbransch och som trivs i en roll där resor förkommer. Vi tror att du har arbetat några år med operativt inköp, gärna inom produktions- / tillverkningsbranschen eller liknande. Du är en lagspelare som hanterar stress på ett konstruktivt sätt och snabbt hittar lösningar på uppkomna problem.
Krav för tjänsten
Erfarenhet som Inköpsspecialist /Operativ inköpare
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande
Kunskap i MS Dynamics 365 eller liknade affärssystem
Tidigare arbetat som inköpare inom produktions- / tillverkningsbranschen eller liknande

Övrigt
Startdatum: Omgående
Uppdragsform: Konsultuppdrag / Bemanning
Uppdragets längd: Minst 6 månader
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm. Ca 2-4 dagar i månaden reser du till produktionsanläggningen i Skellefteå.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är ett uppdrag där vi eller vår kund valt att hålla uppdragsgivaren konfidentiell. De kandidater som är aktuella för uppdraget kommer få mer information om både uppdraget och uppdragsgivaren. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024