OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en inköpsspecialist till vår kund som är ett bank- och försäkringsbolag med placering vid Gärdet. Konsultuppdraget är sex månader med chans till förlängning.
Om tjänsten
Då bolaget står i begrepp i att utveckla en helt ny tjänst med fokus på att förebygga skador och öka säkerhet behöver man nu göra en rad upphandlingar kopplat till nya tjänster och produkter. Därför söker vår kund nu en erfaren specialist inom inköp och sourcing som kan bli en viktig del i satsningen.
Arbetsuppgifter
- Hålla och driva en övergripande plan för samtliga initiativ genom fastställande av milstolpar och kritiska aktiviteter
- Rapportera på avvikelser och aktivt identifiera och bearbeta risker kopplade till initiativen
- Vara drivande i att exekvera på inköpsaktiviteterna; se till att milstolpar hålls av både interna och externa parter, definiera leverabler, följa upp på leverans av dessa, etc.
- Samla in underlag och dokumentera t.ex. kravbild och RFI- och RFP-underlag
- Etablera och hålla kontakt med potentiella leverantörer i processen
- Skapa utvärderingsmodeller och genomföra utvärderingar tillsammans med sakkunniga inom teamet
- Ta fram förhandlingsstrategi och genomföra förhandlingar med leverantörer
- Skapa kontraktsutkast och dokumentera specifikation av tjänst/produkt
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med mångårig erfarenhet från inköps- och sourcingverksamhet, gärna inom digitala tjänster, elektroniska produkter och resurser exempelvis konsulter. Du har gedigen erfarenhet av samtliga faser i upphandlingsprocessen och är van att driva flera processer samtidigt.
Som person får du gärna vara driven och självgående samt trivas med eget ansvar. Du uppskattar en prestigelös, lösningsorienterad och flexibel miljö med snabba beslut. Du får saker gjorda samtidigt som du är kommunikativ, pedagogisk och kan leda mindre grupper.
Ansökan
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88