Inköpsspecialist till internationell bank

Inköpsspecialist till internationell bank

Arbetsbeskrivning

Intresserad av att bli en del av Inköpsteamet i en internationell bank? Som medlem i teamet kommer du att ha möjlighet att göra en betydande påverkan på bankens inköpsstrategier och bidra till deras fortsatta framgång.

OM TJÄNSTEN
Som en Inköpsspecialist kommer du att ta en operativ roll i teamet och stödja varje område i banken med operativa och taktiska uppgifter. Du kommer att ta ledningen i initiativ för förenkling och standardisering för att optimera inköpsprocessen och säkerställa snabb och säker hantering av bankens inköp.

Att arbeta i en högt reglerad miljö höjer insatserna, och ni behöver samarbeta nära med bankens leverantörer i komplexa värdekedjor. Detta är en utmärkt möjlighet för dig att arbeta tillsammans med och lära dig av seniora professionella kollegor från olika kulturer och en mängd olika kompetenser.

Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta hemifrån upp till tre dagar i veckan med överenskommelse med din chef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stödja affärsfunktioner i sourcing-aktiviteter för att säkra tjänstekvalitet och kostnadseffektivitet
* Arbeta samarbetsvilligt med att samordna sourcing-aktiviteter mellan respektive intressenter (t.ex. juridik och efterlevnad, IT/säkerhet och kostnadsstyrning)
* Du kommer att ta ledningen i mindre förhandlingar och RFP-processer med materialleverantörer inom ett dedikerat område
* Säkra efterlevnad av nordiska sourcingspolicyer och styrning inom alla affärsfunktioner
* Säkra kommersiellt sunda sourcingavtal som stöder affärstillväxt
* Vara nordisk kontaktperson för leverantörer inom ett dedikerat område
* Stödja utvecklingen och förbättringen av processer och procedurer inom Sourcing
* amarbete med tvärfunktionella team för att upprätta, övervaka och säkerställa efterlevnad av kontraktsavtal och Service Level Agreements (SLA:er)
* Övervaka pågående leverantörsprestationer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom relevant område
- Besitter mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, detta eftersom arbetet förekommer på båda språken
- Har förmåga att hantera flera prioriteringar och projekt parallellt

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom inköp eller liknande roll

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Problemlösande

Övrigt: Detta är ett behov som sträcker sig till och med 29 februari 2024

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024