OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intresserad av att bli en del av Inköpsteamet i en internationell bank? Som medlem i teamet kommer du att ha möjlighet att göra en betydande påverkan på bankens inköpsstrategier och bidra till deras fortsatta framgång.
OM TJÄNSTEN
Som en Inköpsspecialist kommer du att ta en operativ roll i teamet och stödja varje område i banken med operativa och taktiska uppgifter. Du kommer att ta ledningen i initiativ för förenkling och standardisering för att optimera inköpsprocessen och säkerställa snabb och säker hantering av bankens inköp.
Att arbeta i en högt reglerad miljö höjer insatserna, och ni behöver samarbeta nära med bankens leverantörer i komplexa värdekedjor. Detta är en utmärkt möjlighet för dig att arbeta tillsammans med och lära dig av seniora professionella kollegor från olika kulturer och en mängd olika kompetenser.
Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta hemifrån upp till tre dagar i veckan med överenskommelse med din chef
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Stödja affärsfunktioner i sourcing-aktiviteter för att säkra tjänstekvalitet och kostnadseffektivitet
* Arbeta samarbetsvilligt med att samordna sourcing-aktiviteter mellan respektive intressenter (t.ex. juridik och efterlevnad, IT/säkerhet och kostnadsstyrning)
* Du kommer att ta ledningen i mindre förhandlingar och RFP-processer med materialleverantörer inom ett dedikerat område
* Säkra efterlevnad av nordiska sourcingspolicyer och styrning inom alla affärsfunktioner
* Säkra kommersiellt sunda sourcingavtal som stöder affärstillväxt
* Vara nordisk kontaktperson för leverantörer inom ett dedikerat område
* Stödja utvecklingen och förbättringen av processer och procedurer inom Sourcing
* amarbete med tvärfunktionella team för att upprätta, övervaka och säkerställa efterlevnad av kontraktsavtal och Service Level Agreements (SLA:er)
* Övervaka pågående leverantörsprestationer
VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom relevant område
- Besitter mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, detta eftersom arbetet förekommer på båda språken
- Har förmåga att hantera flera prioriteringar och projekt parallellt
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom inköp eller liknande roll
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Problemlösande
Övrigt: Detta är ett behov som sträcker sig till och med 29 februari 2024
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231