OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Vill du vara med att utveckla inköpsverksamheten i Härryda kommun?
Härryda kommun är en arbetsgivare som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Nu tar vi nästa steg i arbetet med kategoristyrning och söker dig som har intresse och förståelse för bra offentliga affärer och är sugen på att använda dina analytiska och kommunikativa sidor för att leda och driva kategoriinitiativ samt följa upp effektiviseringar.
Upphandlingsenheten består av en upphandlingschef, tre upphandlare och en avtalscontroller. Enheten ingår i Ekonomi- och upphandlingsfunktionen tillsammans med ekonomi och redovisning. Enheten är en central upphandlingsenhet med uppdrag att genomföra och förvalta kommunövergripande upphandlingar och ramavtal samt verksamhetsspecifika uppdrag. Inom organisationen finns också kommunjurist som arbetar 50% som upphandlingsjurist.
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsstrateg kommer du att arbeta strategiskt för organisationen och för specifika kategorier av det som köps in. Du kommer att arbeta med intern inköpsstyrning för att uppnå organisationens mål och hållbara affärer.
Arbetet innebär också att du axlar rollen som kategoriledare och ansvarar för att driva egna kategoriinitiativ med målsättningen att ta fram strategier som leder till effektiviseringar och förbättringar inom aktuella kategorier. Det kan exempelvis innefatta resurs- och projektplanering, inköpsanalys och strategiframtagning, förankring av kategoriinitiativ och strategiförslag samt uppföljning av framtagna strategier. Kategoriarbetet bedrivs tvärfunktionellt med andra kollegor med olika kompetenser inom organisationen.
Tjänsten är helt ny och som stöd i upprättande av arbetsmetoder kommer upphandlad konsult för inköpsstrategiskt arbete att finnas tillgänglig. Konsult kommer att ha påbörjat införande av två kategoriinitiativ (möbler och fordon) med helhetsansvar men med successivt lärande och överlämning till dig som inköpsstrateg.
KVALIFIKATIONER
Du ska:
· ha relevant högskoleutbildning inom strategiskt inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
· vara väl bekant med offentlig upphandling och offentlig förvaltning
· ha god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Excel
· ha mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Arbetet kräver att du har en analytisk förmåga och är resultat- och målinriktad samt har förmåga att leda, delegera och fatta beslut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda kategoristyrningsprojekt och har genomfört inköpsanalyser.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.