OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige. Försäkringskassan satsar för framtiden.Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för att vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt.Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst.Vi utvecklar även tjänster över Internet.Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.Försäkringskassans nya inköpsorganisation finns i Stockholm, Sundsvall, Lidköping, Malmö och Umeå.Verksamheten har beställaransvaret och Inköpsenheten verkställer upphandlingar och ger stöd vid avrop och medverkar vid avtalsuppföljning.Den nya inköpsenheten inom Försäkringskassan har ett gemensamt, enhetligt och effektivt arbetssätt för att nyttja Försäkringskassans samlade resurser på ett optimalt sätt. Försäkringskassan söker Inköpsstrateg Placering vid huvudkontorets ekonomisstab i Stockholm Arbetsuppgifter och ansvar Som Strategisk inköpare ansvarar du för inköpsprocessen inom en eller flera inköpsområden.Du genomför kvalificerade upphandlingar, förhandlingar och avrop.Du kommer att etablera och leda kategoriteam vari det ingår att informera och utbilda, planera och fördela arbetet samt följa upp och rapportera status.[ Du identifierar och driver strategiska frågor inom inköp och arbetar med planering, uppföljning och bemanning av projekt inom Inköp Direkt.Du förväntas också driva strategiska frågor och arbeta med verksamhetsutveckling inom området. Kvalifikationer Du som söker har högskoleexamen med ekonomisk, teknisk eller juridisk inriktning, eller erfarenheter/kvalifikationer av praktiskt strategiskt inköps-/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga.Som Strategisk inköpare krävs att du har erfarenhet av inköp och upphandling samt av projektledning.Särskilt meriterande är kunskap och erfarenhet av IT-upphandlingar och funktionsupphandlingar.Du som söker är initiativtagande, serviceinriktad och har gott omdöme och en god analytisk förmåga.Du måste ha förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt och skapa kontakt och förtroende såväl på distans som i möten.Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper inom LOU och affärsjuridik samt mycket god kunskap inom hela inköpsområdet.Det är en stor fördel om du har god kunskap om inköpsverktyg och användandet av dessa.[ Fackliga kontaktpersoner är för SACO-S Sören Teljevik, för ST-FK Viveca Loman och för SEKO-FK Ebrima Dibba.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.