Inköpsstrateg till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i Malmö

Inköpsstrateg till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

På koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 70 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med en mängd trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer.

Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för över sju miljarder kronor per år och utgörs av tre upphandlingsenheter. Det är till enheten som upphandlar IT, Medicinsk teknik och Lab vi nu söker ytterligare en inköpsstrateg. Enheten utgörs av 28 personer och består av fyra kategorier vilka leds av kategoriledare.

Nu söker vi dig med ett genuint intresse för goda affärer, vi erbjuder en bred och spännande roll med goda möjligheter att påverka ditt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsstrateg ansvarar du för att utveckla det kvalificerade inköpsarbetet inom ditt kategoriområde. Du har även en viktig roll som projektledare i upphandlingar och ansvarar bland annat för att ta fram marknadsanalyser och affärsstrategier. Vidare jämför du och utvärderar leverantörsmarknaden med strävan att skapa långsiktiga avtal, där du genomför förhandlingar, skriver avtal samt ansvarar för avtalsförvaltning.

Du spelar en aktiv roll och förväntas bidra till en innovativ miljö där vi ständigt söker bättre möjligheter att nå våra prioriterade mål.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har högskole- och/eller universitetsutbildning, gärna inom ekonomi, juridik, teknik, inköp/upphandling, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköpsarbete från privat eller offentlig verksamhet, alternativt erfarenhet av försäljning mot offentlig verksamhet. Vidare är det fördelaktigt om du har erfarenhet av projektledning och arbete i enlighet med lagen om offentlig upphandling.

Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, i både tal och skrift, eftersom du självständigt kommer att hantera avtalsförhandling och avtalsskrivande. Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framför allt Excel och Powerpoint samt god generell systemvana är ett krav för tjänsten.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad och målfokuserad. Du är en god förhandlare med förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Vidare är du driven samt har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare som trivs med ett högt arbetstempo och som uppskattar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 9 juni 2024

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024