Inköp/upphandlare till stadsledningkontoret

Arbetsbeskrivning

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra kollegor ska vara föräldraledig och vi söker nu dig som vikarierande inköpare/upphandlare till kontorsledningen vid Stadsledningskontoret. Tjänsten innebär att du utgör förvaltningens specialiststöd inom inköp och upphandling tillsammans med förvaltningens inköpssamordnare.

Tjänsten är placerad vid avdelningen för Ekonomi, inköp och IT som idag består av 11 personer och leds av förvaltningens ekonomichef. Vi erbjuder dig en stimulerande och utvecklande arbetsplats med kompetenta, trevliga och hjälpsamma kollegor.

I tjänsten ingår att stödja verksamheterna vid Stadsledningskontoret vid såväl enklare som mer avancerade inköp och upphandlingar. I det mer avancerade stödet ingår främst projekt som är i behov av stöd i samband med förnyade konkurrensutsättningar. I tjänsten ingår också att följa upp avtal under avtalstiden samt att följa upp leverantörer utifrån ställda krav. Arbetet kräver ett nära samarbete med representanter från förvaltningens verksamheter. I din roll förväntas du även vara delaktig i arbetet med att utveckla den interna stödprocessen inom inköp och upphandling.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom, för yrket, relevanta områden, alternativt eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet är meriterade. Det är också meriterande om du har god kunskap inom inköpssystemet Proceedo.

Du har god kunskap inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.

Vi söker dig som är lyhörd för verksamheternas behov, är affärsmässig och har pedagogisk förmåga. Du är analytisk, ansvarsfull, har servicekänsla och är bekväm med att kommunicera med många interna och externa kontakter. Du har också ett strukturerat arbetssätt.

Vi ser att du är en person med positiv inställning som vill bidra till ett gott samarbetsklimat och till ett positivt resultat. Du kan både arbeta självständigt och i samarbete med andra. Du har förmågan att driva projekt i land från start till mål. Du ska kunna utrycka dig väl både i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Vi kommer vid denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.




ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltning

Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltning

19 december 2024

Ekonom till kultur- och utbildningsförvaltningen

Ekonom till kultur- och utbildningsförvaltningen

17 december 2024