OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inlandsbanan är en koncern med två dotterbolag som alla har sitt säte i Östersund. Vi förvaltar järnvägen mellan Mora och Gällivare och ägs av de 19 kommunerna som sträcker sig längs banan. Vårt dotterbolag Inlandståg erbjuder logistiklösningar för både gods- och persontrafik och vårt dotterbolag Destination Inlandsbanan bedriver försäljning och paketering av personresor. Vi satsar på kvalitet och utveckling med visionen att vara en dragkraft som utvecklar inlandet.
Nu söker vi en driven affärsutvecklare som vill vara med och utveckla godstrafiken på Inlandsbanan och skapa möjligheter för tillväxt i framtiden!
Vad innebär jobbet som affärsutvecklare?
Som affärsutvecklare kommer du att ansvara för att utveckla befintliga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter för Inlandsbanan genom att etablera kontakt med relevant näringsliv kopplat till Inlandsbanans verksamhetsområde - skog, mineral, energi och industri. Du kommer att vara länken mellan Inlandsbanan och våra kunder, samt transportföretag inom väg och järnväg och andra intressenter inom kommun, region och näringsliv. En viktig del i tjänsten är att kunna förstå våra kunders behov av transporttjänster och sedan kunna omsätta det till verksamheten för att på sikt öka godstrafiken på Inlandsbanan.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå utav att medverka till att ta fram affärsplan och långsiktiga strategier, arbeta med uppsökande verksamhet mot befintliga och nya kunder, genomföra behovsanalyser kopplat till transporttjänster, kalkylera samt projektleda nuvarande och framtida projekt. Resor är en del av tjänsten och vi ser därför att du är rörlig.
Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet från marknad och/eller försäljning. Vi söker dig som har en eftergymnasial relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från gods, logistik eller järnväg är meriterande.
Du är van att driva ditt eget arbete, leda projekt samt dokumentera det arbete som utförs. Du värdesätter att bygga långsiktiga förtroendefulla relationer med kunder och andra intressenter. Som person är du noggrann, flexibel och bra på att se möjligheter. Det är viktigt att du kan arbeta utifrån ett långsiktigt perspektiv med förmågan att se helheten. Du gillar att ha många olika arbetsuppgifter framför dig samtidigt som du kan prioritera och navigera bland dessa. Vi ser det som självklart att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en nyckelroll inom organisationen satsar vi som arbetsgivare på välmående och friska medarbetare och vi har en rad förmåner att erbjuda, så som friskvårdbidrag, friskvårdstimme och sjukvårdsförsäkring. Du får även tillgång till fördelaktiga rabatter och andra förmåner i medarbetarportalen Benify. Hos oss arbetar du kontorstider med möjlighet till flexibilitet. Vår arbetsplats i lokstallet i Östersund är beläget strax intill Storsjöns strand, där vi erbjuder moderna kontorslokaler med både fjäll- och sjöutsikt och inte att förglömma - med stark anknytning och närhet till järnvägen!
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månader provanställning)
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Lön: Månadslön enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag är 7 januari 2024. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast.
Varmt välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker i samarbete med Min Byrå och alla frågor rörande rekryteringsprocessen hänvisas till David Backa (david@min-byra.se)
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jessica Flodin
063-140481
Rekryteringskonsult Peter Boije
063-140483
Rekryteringskonsult Daniel Enevärn
063-140485