Innehållsansvarig och Strateg inom Marknadskommunikation

Innehållsansvarig och Strateg inom Marknadskommunikation

Arbetsbeskrivning

Folktandvården Västra Götalands vision är ”Frisk i munnen hela livet”. Vi gör skillnad för människors hälsa. Vår kompetens, ambitionsnivå, utvecklingskraft och storlek är helt unik inom svensk tandvård. Hos oss får du ett meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, gott ledarskap och bra utvecklingsmöjligheter.



Vi söker en driven och nytänkande Innehållsansvarig och Strateg inom Marknadskommunikation 

Om oss
På Folktandvården mäter vi framgång i hur människor mår.

Från första tanden, till sista finns vi där med råd, vård och inspiration. Genom vår expertkompetens, omtänksamt bemötande och god tandvård vill vi vara det hälsofrämjande valet i tandvårdsbranschen som finns där för alla, för alla behov och för alla stunder.  

På kommunikationsenheten jobbar vi för att tillsammans bidra till bättre hälsa och livskvalitet. Vi planerar, genomför och följer upp intern och extern kommunikation. Här får du en kreativ och utvecklande arbetsmiljö, åtta nära kollegor och ett meningsfullt uppdrag i en spännande bransch.

Arbetsuppgifter
I din roll kommer du vara med och driva och vidareutveckla Folktandvårdens innehålls- och marknadskommunikation och bidra till att utveckla Folktandvårdens varumärke och dialog med dem vi finns till för. Det innebär att du med stor lyhördhet fångar upp behov för att skapa effektiv och ändamålsenlig kommunikation inom området

Huvuduppdrag

- Ta fram strategier och planer för innehåll och marknadskommunikation som stärker Folktandvårdens varumärke och vår position som hälsofrämjaren inom svensk tandvård.
- Analysera och optimera innehåll och kanaler riktat till olika målgrupper.
- Både strategiskt och operativt genomföra kommunikationsinsatser.
- Utifrån verksamhetens behov identifiera, paketera och producera innehåll för alla relevanta kanaler.
- Ansvara för budget, mätning och uppföljning.
- Utveckla kommunikationen för digitala tjänster samt stärka befintliga och nya digitala kontaktpunkter.
- Utöver detta kommer du också att delta i övriga förekommande kommunikationsinsatser på kommunikationsenheten, både strategiskt och operativt.

Eftersom vi servar en organisation med verksamhet i hela Västra Götaland ingår visst resande i arbetet.

Kvalifikationer
Vi tror att du är en person som är bra på att kombinera strategi och taktik. En erfaren copy och kommunikatör som brinner för att skaffa målgruppsinsikter och ta fram strategier och innehåll som skapar värde på riktigt. Någon som med förståelse för de vi är till för, kan implementera värdedriven kommunikation för olika områden och rikta mot olika målgrupper.

- Högskoleutbildning inom journalistik, medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.
- Minst fem års praktisk erfarenhet av liknande arbete och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
- Erfarenhet av marknadskommunikation, innehållsansvar samt innehållsproduktion.
- Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer och byråer.
- Erfarenhet som Teamledare och projektledning.

Det är önskvärt om du har arbetat som senior copy samt har erfarenhet av erbjudandepaketeringar och kris- och mediaarbete.

Det är viktigt att du är trygg i din roll och din kompetens. Du bör vara nyfiken, ha stor initiativförmåga och vara handlingskraftig. Du har dessutom ett stort intresse för samhälls- och vårdfrågor. För att trivas i rollen är du prestigelös, självständig och driven och har lätt för att samarbeta. Du har en genuin känsla för service, stort kundfokus och gillar att arbeta i en utvecklingsinriktad organisation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Jenny Erkholm
tfn: 0702-48 45 54

Sammanfattning

Besöksadress

Kämpegatan 3
None

Postadress

Kämpegatan 3
Göteborg, 40544

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024