OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Koordinator för innehåll till digitala utskick
Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning är inne i en intensiv utvecklingsfas.
Nu söker vi dig som vill vara med på resan. Redan 2014 påbörjade vi digitaliseringen av myndighetens kundmöten genom att guida kunder från kontor och service på telefon till digitala självservicetjänster. I arbetet ingår att automatisera och personalisera en betydande del av kundkommunikationen med hjälp av Customer Relationship Management, CRM. Detta görs i nära samarbete med verksamhetsområdet Direkt som ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler.
Målgrupperna är inskrivna arbetssökande som vi med hjälp av CRM stöttar i arbetssökandet och guidar igenom processen på Arbetsförmedlingen. En annan målgrupp är arbetsgivare. Vi ska uppmuntra dem att använda våra digitala rekryteringstjänster och vara ett stöd för befintliga användare i våra digitala rekryteringstjänster.
En teknisk plattform finns på plats och nu söker vi en erfaren och driven koordinator som ska:
- kartlägga innehåll som sänds till kunder i de digitala kanalerna
- utveckla en strategi för innehållet och implementera den
- utveckla arbetsmetoder, processer och kompetenser för innehållet tillsammans med andra avdelningar
- företräda innehållsperspektivet i Arbetsförmedlingens olika strategiska forum för den sammanhållna kundupplevelsen
- leda ett tvärfunktionellt innehållsteam med medarbetare från Kommunikationsavdelningen tillsammans med verksamhetsområdet Direkt
- bidra till att synka kundkommunikationen i en komplex organisation där ansvaret för kundkontakten delas mellan olika intressenter
- samarbeta med verksamhetsområdet It som utvecklar och förvaltar den befintliga CRM-plattformen samt verksamhetsområdena Arbetsgivare, Arbetssökande och Direkt
- mäta, analysera och rapportera resultat.
Kravspecifikation
- Universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation, marknadsföring om minst 180hp (alt. 120 p enligt tidigare system) eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- God kunskap av strategi för och produktion av innehåll i CRM och CRM-plattformar
- Erfarenhet av leda tvärfunktionella team
- God kunskap inom projektledning
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete i en större och komplex organisation.
Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll behöver du ha en hög analytisk förmåga och kunna analysera nuläget, skissa på en väg framåt samt presentera arbetet för interna intressenter. Du kan växla mellan ett långsiktigt strategiskt perspektiv och ett mer dagligt operativt perspektiv. Arbetsförmedlingen är en stor och komplex organisation och rollen kräver en förmåga att samarbeta över organisatoriska gränser. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort på vårt huvudkontor i Solna.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-10-22 märkt med Af-2020/0054 0819. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester kan förekomma i rekryteringen.
Vi ser gärna att du som har blivit uppsagd p.g.a. arbetsbrist och är berättigad till företrädesrätt till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.