OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chalmers tekniska högskola är på en spännande resa där framtida forskning och innovativa utbildningar möter en ny digital värld. Därför söker vi nu en innehållsproducent med erfarenhet av digital kommunikation. Välkommen att söka!
Information om avdelningen
Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med Chalmers varumärke, skapar nationellt och internationellt genomslag för nya forskningsrön, stödjer studentrekryteringen med kommunikations- och marknadsaktiviteter samt stödjer samverkan med samhälle och näringsliv. Avdelningen ansvarar för planering och genomförande av effektiv kommunikation till medarbetare, studenter och alumner. Avdelningen består av fyra enheter varav Externkommunikation är en.
Beskrivning av tjänsten
I uppdraget som operativ innehållsproducent arbetar du med att planera och skapa innehåll för våra kanaler i enlighet med våra strategier. Arbetet innebär att vidareutveckla plattformarna samt producera koncept och innehåll för våra digitala kanaler för våra externa målgrupper. Detta kan exempelvis vara att producera och publicera inlägg i form av rörligt innehåll, bildsättning, text och grafisk produktion. Du stöttar även vår digitala strateg i att hålla riktlinjer, mallar och rutiner för sociala medier uppdaterade.
Du arbetar i team med vår digitala strateg samt har nära samarbete med övriga kommunikatörer på avdelningen för att skapa relevant och målgruppsanpassat innehåll.
I rollen ingår även att arbeta med uppföljning och analys av genomslag på det Chalmers publicerar.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Kvalifikationer
Du har förmåga att visualisera innehåll för olika målgrupper och kanaler. Du har en gedigen kunskap om att själv skapa kreativt innehåll och gillar att driva fram idéer tillsammans med teamet. Du behöver vara nyfiken på verksamhetens arbete och tar gärna initiativ kring hur Chalmers digitala närvaro kan bli tydligare och starkare. Du har en relevant utbildning inom sociala medier eller digital kommunikation, och har minst ett års arbetslivserfarenhet inom området, gärna på byrå, inhouse eller frilans.
Du har mycket goda kunskaper av att skapa och anpassa innehåll för berörda kanaler (Instagram, Facebook, LinkedIn och Youtube) samt kompetens inom målgruppsanpassning. Du har erfarenhet av att skapa innehåll på både engelska och svenska, samt kunskap i relevanta verktyg (Adobe Premiere Pro, DaVinci, InDesign, Illustrator, CapCut).
Det är ett plus om din erfarenhet av rörligt innehåll och övrig produktion även sträcker sig till webbkanaler. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med internationell marknad och/eller yngre målgrupper och är även meriterande om du har kunskap om annonsering på digitala plattformar.
Arbetsprover kan komma att efterfrågas i rekryteringsprocessen.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans.
⦁ Semester upp till sju veckor per år.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag: 20 augusti, 2023
Vid frågor, vänligen kontakta
Tf enhetschef exernkommunikation, Ulla-Karin Drakeskär
Kommunikationsavdelningen
Email: ulla-karin.drakeskar@chalmers.se
Telefon: 0729865990
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär