OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Enheten Nyhetsdesk och mediacenter
Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning är inne i en intensiv utvecklingsfas.
Nu söker vi en innehållsproducent som vill vara med på den resan. Som innehållsproducent kommer du att vara placerad på enheten Nyhetsdesk och mediacenter där det idag är 24 anställda. Du arbetar teambaserat i kommunikationsuppdrag med kollegor på enheten, avdelningen och i övriga verksamheten. Enheten samordnar myndighetens kommunikation i våra egna kanaler, sociala medier och medierelationer.
Arbetsuppgifter
Du producerar innehåll från idé till publicerad slutprodukt för både interna och externa kanaler. Du skriver och bearbetar text, såväl som fotografering och bildbearbetning. Du kan producera och publicera innehåll i flera av Arbetsförmedlingens digitala kanaler såsom interna- och externa webbplatser.. Innehållsproducenterna arbetar i team men tar dagligen egna beslut om nyhetsvärdering, målgruppsanpassning och kanalval. Utöver detta arbetar du i nära samarbete med interna och externa partners gällande kommunikationsinsatser.
Grundläggande kvalifikationer:
- Högskoleutbildning om 180hp/120p inom kommunikation, journalistik, medievetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- Minst tre års aktuell erfarenhet av innehållsproduktion i en mix av interna och externa kanaler.
- Du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
- Erfarenhet av kommunikationsarbete från myndighet eller annan komplex organisation.
- Vana att arbeta i team.
Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av att leda och samordna redaktionellt arbete.
- Erfarenhet av att producera innehåll till tv-produktioner.
- Erfarenhet av att arbeta med webbanalys- och webbstatistiksystem.
Utöver kvalifikationerna för tjänsten har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid till och med 2023-08-15 med tillträde 2023-01-09 eller enligt överenskommelse. Placeringsorten är på huvudkontoret i Solna.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-30. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg/betyg som styrker kraven som finns uppställda för tjänsten.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.