Innesälj - Customer Centre

Innesälj - Customer Centre

Arbetsbeskrivning

Habia specialiserar sig på skräddarsydda kablar och kabelsystem för de mest utmanande applikationerna. Med djupa rötter i Tyskland och Skandinavien och en global närvaro levererar vi kabel- och systemlösningar utöver det vanliga till ett brett spektrum av industrisegment. Vi möjliggör livräddande behandlingar, fossilfri elproduktion, banbrytande försvars- och säkerhetsteknik, mer produktiv och hållbar industriell utrustning, renare bilar och flygplan – allt detta ökar välbefinnandet i våra samhällen. Vi föddes officiellt 2022 när HEW-KABEL, med bas i Wipperfürth, Tyskland, och Habia Cable, med huvudkontor i Stockholm, gick samman. Idag sysselsätter företaget närmare 1000 personer i fabriker i Sverige, Tyskland, Polen och Kina, har kunder i 60 länder och omsätter 200 M årligen. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framtidens teknik


Som en del av Habia-familjen har du möjlighet till personlig utveckling i en dynamisk, internationell miljö. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att lösa stora och små utmaningar, samtidigt som du själv stöttas av ett mycket erfaret team av problemlösare.
Gillar du administration och ser service som en självklarhet då kan den här tjänsten vara något för dig! Hos oss kommer du ingå i ett team med engagerade, positiva och pålitliga kollegor på Habias kundcenter i Söderfors.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:


Orderhantering
Offerthantering
Reklamationshantering
Kommunikation med kunder kring ordrar
En tät dialog mellan funktionerna på fabriken och säljare
Du kan även komma att arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter


Vi söker dig som

Har ett eget driv, är nyfiken och har förmågan att se helheten samt att planera i flera led. Du arbetar strukturerat och noggrant. Du är prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar. Har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar information på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Kvalifikationer
Har minst en avslutad gymnasieutbildningHar arbetslivserfarenhet inom administration, orderhantering eller som innesäljare och/eller utesäljareHar god datavana med erfarenhet av Microsoft Office-paketHar goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Engelska är vårt koncernspråk.
Det är meriterande om duHar erfarenhet från att ha arbetat i affärsstödssystem såsom IFS eller liknandeHar erfarenhet av regulatoriska krav och standarderBehärskar fler språk utöver svenska och engelska, främst franska och tyska.

Är du intresserad?
Välkommen med din ansökansenast den 4 augusti2024. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors.
På Habia värdesätter vi mångfald. Alla anställningserbjudanden baseras på jobbkrav, kvalifikationer och individuell kompetens, utan hänsyn till etnicitet, kön, religion, familjestatus eller någon annan status som skyddas av lagar eller förordningar på de platser där vi är verksamma.
Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Karin Torvenius, Customer Centre Manager, tel. 070-449 52 68
Fackliga representanter:Ann-Chatrine Skoglund, Unionen, tel. 070-920 82 06 Tomas Nälsèn, Sveriges Ingenjörer, tel. 070-583 55 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habia Cable
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 4 augusti 2024

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024