Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Artisan Global Media är ett av Sydsveriges ledande konsultföretag inom webbaserad applikationsutveckling. Vi är 25 medarbetare fördelade på kontoren i Växjö, Oskarshamn och Stockholm. Sedan starten 1995 har vårt fokus varit webbaserade lösningar. Vår målsättning är att göra våra kunders verksamheter mer lönsamma genom förenklade informationsflöden. Det kännetecknande för våra lösningar och program är användarvänlighet, funktionalitet och effektivitet. Om tjänsten =========== Vi söker ytterligare en innesäljare till våra världsledande webbaserade programvaror. Din uppgift blir att sälja mjukvara via telefon och e-post till företag och myndigheter i Sverige. Via vårt skyltfönster, www.artologik.com, får vi mängder med förfrågningar som skall bearbetas. Företaget har funnits på marknaden i 20 år. Idag är vi 25 anställda med två utvecklingskontor i Växjö och Oskarshamn samt tre säljkontor i Stockholm, Paris och Hamburg. Bland våra kunder finns Ericsson AB, Höganäs AB, Roxtec AB, SE-Banken, 50-talet kommuner och olika statliga myndigheter. Artisan har idag ramavtal för konsulttjänster med Verva (tidigare Statskontoret). Arbetsuppgifter =============== Arbetet innebär även att du hanterar offerter, offertuppföljningar, avtalsfrågor samt avtalsförnyelser. Som person är du resultatorienterad eftersom vi arbetar mot uppsatta mål och budget. Självklart gillar du och drivs av att sälja! Som säljare skall du lyssna på kunders krav och önskemål, för att sedan formulera om dem till offerter. Du skall ha lätt för att skriva offerter/specifikationer för olika kundförfrågningar. I hela säljprocessen arbetar du tillsammans med företagets VD och övriga säljkåren. Du har även stöd av vår kvalificerade tekniska support som hjälper dig att utveckla affären. Kvalifikationer =============== Vi söker en person med utbildning inom marknad, ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande. Har du arbetat några år som innesäljare och fått erfarenhet ser vi det som en merit. Vi ser gärna att man har erfarenhet och kunskap av olika webbprojekt. Du ska ha god social kompetens och vara en bra kommunikatör då tjänsten innebär mycket kontakter med kunder. Du ska kunna uttrycka sig väl i tal och skrift då du skriver offerter. Du måste ha lätt för att samarbeta, tycka om att ge service samt vara van att arbeta strukturerat och självständigt. Servicekänsla och gott ordningssinne krävs såväl som goda kunskaper inom Office Word, Excel mm. Viktiga punkter att beakta: * Utbildning inom marknad, ekonomi, systemvetenskap. * Du är självständig, resultatorienterad och har stor social kompetens. * Det är av stor vikt att du har ett strategiskt, affärsmässigt tänkande och förmåga att se helheten. * Förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. * Du trivs i en miljö som präglas av snabba beslut och handlingskraft. OBS! Använd endast vårt webbformulär för ansökning. Vi tar inte emot ansökningar via epost eller brev.

Sammanfattning

Besöksadress

FRAMTIDSVÄGEN 12 B
VÄXJÖ

Postadress

VIDEUM
VÄXJÖ, 35196

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010