OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en konsult som kan ta rollen som innesäljare. Huvuduppgiften kommer att vara att kontakta, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig kundbas samt utöva kundvård i enlighet med projektets uppsatta mål. Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. Konsulten kommer ansvara för att utifrån kundens unika behov presentera rätt lösningar, skapa offerter och ta avslut på
affärer i samråd med teamleader. Konsulten har också ansvar att säkerställa att kunddata löpande uppdateras i företagets säljstödsystem och kommer ingå i ett projektbaserat säljteam med tydlig koppling till övrig organisation.
Ansvar och befogenheter
Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntad samtalsvolym om ca 40 kundkontakter per dag
Att följa upprättad projektplan för att säkerställa kundbearbetning på hela den definierade kundbasen med resultat i fokus
Att utöva kundvård
Samarbete med teamleader för att effektivt exekvera på de leads och affärer som skapas. Antingen via egen försäljning eller överlämnade
till befintlig organisation
Skapande och uppföljning av offert i CRM-system
Registervård i ERP- resp CRM-system
Kompetenskrav
Kompetenser:
Mycket god kompetens inom telefonförsäljning med förmåga att effektivt identifiera potential och ta avslut
Mycket god känsla för kundvård och egen handlingskraft att återkoppla på utestående kundbehov
Styrka inom systemadministration, att uppdatera ERP- samt CRM-system under/efter samtal
Mycket god kommunikationsförmåga och relationshantering på distans
Intresse och förståelse för tekniska lösningar
Språk:
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift