Innesäljare

Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Scandinavian Nonwoven AB grundades 1982. Scandinavian Nonwoven är aktiv inom alla områden som har med materialet nonwoven att göra, tex bädd, möbel, bygg, fordon, hygien och medicinteknik. Vi är specialiserade på rullvara och konverterar material själva och genom våra samarbetspartners. Vår hemmamarknad är framför allt norra Europa. Vi är ett litet företag med personliga relationer, flexibilitet, kunskap och service. Läs mer på www.nonwoven.se

Vi expanderar och söker nu en engagerad innesäljare. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som vår nya medarbetare kommer du att vara företagets ansikte utåt och vara den första våra kunder möter när de kontaktar oss via mail och telefon. Arbetsuppgifterna är varierande och kommer bland annat att vara:
- Ta hand om inkommande förfrågningar
- Räkna ut pris
- Skriva offerter
- Skicka prover
- Jobba proaktivt med befintliga kunder
- Förse kunder med den dokumentation de behöver


Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har en examen inom sälj/orderadministration alternativt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har god administrativ förmåga samt erfarenhet av kundinriktat arbete. Rollen som innesäljare ställer krav på att du har lätt för att räkna, då pris räknas ut på nytt inför varje offert beroende på materialval, inköpspris och leverans. Du har också god datorvana och är van användare av Officeprogrammen. Vi arbetar i CRM systemet Lime och Visma Administration, har du erfarenhet av dessa är det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och även engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har ett serviceinriktat sätt, är flexibel, prestigelös samt van vid att prioritera och hålla ordning och reda. Du trivs med att arbeta i en liten organisation där man hugger i där det behövs!

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på Scandinavian Nonwovens kontor i Kristianstad och tjänstgöringsgraden är 100%. Tillträde sker under september månad.

Välkommen med din ansökan på www.wikan.se! Sista ansökningsdag den 15 juni 2021.
För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell på telefon 044 - 590 65 02.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 380 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2021

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024