OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nya spännande utmaningar i ett expansivt företag?
Alcadon står inför en spännande och expansiv fas och ser en kraftigt ökad efterfrågan på våra produkter, lösningar och tjänster. Därför behöver vi nu förstärka organisationen med ytterligare en innesäljare i region Stockholm.
Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande tjänst i en spännande bransch i ett växande företag. Du kommer att ingå i vårt säljteam som idag består av fyra innesäljare och sex utesäljare, alla med en gedigen erfarenhet från branschen och försäljning.
Du kommer att arbeta med produkter från hela Alcadons produktsortiment, d.v.s. produkter och lösningar för kommersiella datanätverk, bostadsnät, fibernät och FTTx.
Arbetsuppgifterna består primärt av:
Försäljning – merförsäljning och proaktiv försäljning till våra kunder.
Kundsupport – vägleda och supportera våra kunder vid inkommande beställningar.
Säljsupport – verka som stöd för våra utesäljare gällande order och offert.
Orderhantering – webbshop, mejl och telefon.
Administration – rapporter och statistik och uppföljning av order/leveranser.
Arbetet består av både support till våra kunder och säljare. Försäljningsarbete vid kundkontakt. Att ofta agera koordinator mellan kund och försäljning och andra avdelningar inom Alcadon såsom ekonomi, produkt och leverans.
Din profil
VI tror att du för att lyckas i rollen som innesäljare på Alcadon har några års erfarenhet av ett serviceyrke med fokus på kundkontakt och kundrelation. Van att supportera både externt och internt. Erfarenhet från försäljning är meriterande men inte ett krav.
Som person är du serviceinriktad och ser lösningar framför problem med stort driv och målfokus. Vidare är du utåtriktad, social och har förmågan att skapa förtroende och relationer.
Du bidrar gärna med ett gott humör och positiv energi till både kunder, säljteamet och andra kollegor på kontoret och är absolut inte rädd att hugga in där det behövs.
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt arbetar obehindrat i Officepaketet.
Att jobba på Alcadon
Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens, vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du erbjuds en marknadsmässig lön. Alcadon erbjuder också ett bra pensionsavtal samt förmåner som sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Kontaktpersoner
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Mikael Ljungman
Email: Mlj@alca.se. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Sista ansökningsdatum 2021-11-30.
Om Alcadon
Alcadon är leverantör av infrastruktur för nätverk. Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande svensk leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och komponenter från ledande varumärken och det egna varumärket ECS, European Cabling Systems. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet och service. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, systemintegratörer och nätägare.
För att kunna erbjuda snabba leveranser och en hög tillgänglighet finns vi representerade med kontor och dotterbolag i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro samt i Oslo, Sandefjord, Bergen, Hamar och Mosjøen (NO), Nivaa (DK) och Kiel (DE). Antalet anställda inom Alcadon är idag drygt 84 personer.
Alcadon AB ingår i Alcadon Group AB.