Innesäljare

Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya kollega? Vi har som mål att under de närmsta åren nå fler marknadsandelar i en bransch där många av kunderna är i sin digitala uppstartsfas. För att lyckas behöver vi fler duktiga säljare som hjälper våra kunder framåt.
Om oss
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vi är idag drygt 100 medarbetare på kontoret i Näsviken och ett femtontal på Ljusdalskontoret. Senare i år kommer vi också ha ett kontor i Hudiksvall.
Rollen som innesäljare
Baserad på vårt kontor i Näsviken jobbar du främst med merförsäljning mot redovisningsbyråer som redan har våra program, men även med försäljning av vår helhetslösning till nya kunder. Rollen innebär alltså uppsökande kontakt, med befintliga och nya kunder. Du hjälper byråerna med deras digitaliseringsarbete, hur de ska tänka, vilka av våra olika webblösningar som passar respektive klient. Det innebär att få både byrån och deras kunder att jobba digitalt. Utöver det besvarar du även inkommande samtal från kunder med frågor och korrigeringar kring avtal. Förutom att ha kontakt med kunderna via telefon, mejl och chatt så är du ibland med på mässor, kundträffar och andra event.
Du kommer tillhöra vår säljavdelning, ett glatt gäng med olika kompetenser och erfarenhet som består av totalt 13 personer, varav nio innesäljare. Våra gemensamma säljmål är också nedbrutna på individnivå. Eftersom teamarbete är a och o hos oss, har våra säljare fast lön.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen tror vi att du är duktig på att skapa och upprätthålla goda kundrelationer, du är social och trivs som allra bäst i kontakt med andra människor. Att bygga upp ett förtroende från dina kunder är viktigt för dig. Du har mycket god samarbetsförmåga men också en förmåga att kunna driva ditt eget arbete framåt och arbeta självständigt. Som person är du driven och strukturerad.
Du har några års erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna B2B. Givetvis är det mycket meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare, alternativt har insikt i företagande och ekonomi.
Du är tekniskt kunnig, exempelvis van att använda Team Viewer och Microsoft Teams. Tidigare erfarenhet från Lime CRM är ett plus. Talar svenska och behärskar engelska.
Varför jobba hos oss?
Vi jobbar i en organisation som präglas av delaktighet och samarbete. Som arbetsgivare är vår vision att vara det självklara valet för anställda och blivande anställda som vill må bra och ha kul på jobbet och som vill ha en arbetsplats som erbjuder trygghet, respekt, kompetens, ärlighet, kommunikation och delaktighet.
Utöver det erbjuder vi riktigt fina (tycker i alla fall vi) förmåner som exempelvis caterad lunch, eget gym, betalda motionstimmar, massage, gemensamt fika varje dag, privat sjukförsäkring, tjänstepension, flextid m.m.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 februari 2022. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdagen – så sök nu!
Ansökan görs via vår karriärssida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Björn Lundén AB Näsviken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Postadress

Näsviksvägen 23
Näsviken, 82465

Liknande jobb


28 oktober 2024

28 oktober 2024

Verisure söker erfarna säljare!

Verisure söker erfarna säljare!

28 oktober 2024

Säljledare

Säljledare

28 oktober 2024