OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DFDS tillhandahåller frakt- och transporttjänster i Europa genom ett unikt nätverk med 26 färjerutter, 8 hamnterminaler, 9 000 trailer- och containerenheter och mer än 11 000 lokala färje- och logistikexperter över hela Europa och Turkiet. Vi erbjuder framtidens logistiklösningar genom att kombinera olika transportslag (järnväg, kort sjö, och väg) med fokus på hållbara leveranskedjor.
Innesäljare
DFDS Logistics AB befinner sig på en tillväxtresa och söker nu en Innesäljare med placering i Göteborg.
Du kommer att arbeta i Sveriges bästa säljteam bestående av fem utesäljare med regionalt ansvar och du kommer att vara ansvarig för ett eget kundsegment.
DFDS Logistics AB ett bolag där mångfald och omtanke om individen råder. Vi tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet och att man är en del av gemenskapen, där man själv bidrar med sin personlighet och humor till ett härligt arbetsklimat.
Är du en driven person med en bakgrund inom logistik och skulle trivas på ett händelserikt arbete med bred variation, då ska du söka denna tjänst!
Om rollen
DFDS Logistics AB har uttalade tillväxtplaner och har satt upp mål för de närmaste åren och fokus ligger på att utveckla verksamheten till nya marknader, samt öka konkurrenskraften på befintliga marknader.
Som innesäljare hos oss på DFDS Logistics är du koordinatorn för våra inkommande förfrågningar, men du arbetar även med viss uppsökande försäljning.
Du ansvarar för kundsegmentet bestående av små och mellanstora kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Prisförfrågningar och offertarbete, där du säkerställer en smidig säljprocess fram till att kunden gör sin första bokning.
Ansvar för att sälja in våra digitala verktyg till våra kunder, för att förenkla prisförfrågningar och bokningar.
Prospektering genom att boka möten med inkommande potentiella nya större kunder för våra utesäljare.
Strukturerat arbete i vårt CRM system Microsoft Dynamics.
Kundutskick i samband med kampanjer eller liknande.
Du rapporterar till Sales Director, Sverige. Då vi är i en expansiv fas så har du stora möjligheter att utveckla din roll och arbete beroende på din bakgrund och erfarenhet.
Din profil
Vi söker en kollega med goda kommunikationsegenskaper och ett högt personligt engagemang. Du trivs med att arbeta strukturerat och du drivs av kontakten med människor. Du är lyhörd för kundens önskemål och är bra på att hitta den bästa lösningen för alla parter samt har förmåga att hitta möjliga merförsäljningsområden. Som person är du målinriktad, relationsorienterad, engagerad och har starkt driv och goda säljegenskaper.
Det är meriterande med en eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller logistik samt någon form av kundnära arbete. Du har erfarenhet av att använda CRM system (Customer Relationship Management), samt Office och Teams. I rollen ställs också krav på god engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en utvecklande roll i ett internationellt, dynamiskt och framgångsrikt företag. Vi värdesätter en god kultur som präglas av laganda och glädje. Vi tar hand om varandra och har roligt på jobbet!
Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS stora karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession.
Vårt kontor ligger i en modern kontorsbyggnad på Sydatlanten i Göteborg. Busshållplats (Sydatlanten) och parkeringsplats finns alldeles utanför dörren.
Ansök nu
Om du vill bli en del av vårt team skickar du in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 31 augusti, då urval och intervjuer hålls löpande.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Wannelius, Sales Director lisa.wannelius@dfds.com, eller 079-098 90 05
Välkommen med din ansökan!