Innesäljare

Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du en engagerad person med en god kommunikativ förmåga och som trivs i en roll där kontakten med människor är central? Vill du jobba i en roll med fokus på en unik produkt på bränslemarknaden? Då är du den vi söker när vi nu söker en riktigt driven innesäljare till Qstar Försäljning AB.
Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer, och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ. Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det ”lilla” bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling och en nettoomsättning på 5,5 miljarder kronor. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle, Göteborg och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi. Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränsle­bolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse. Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda, vilket genomsyrar hela organisationen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som innesäljare kommer du att ha varierande arbetsuppgifter inom både sälj och kundservice. Du ansvarar för försäljning via telefon och mejl som är ditt dagliga arbetsverktyg, viktigt är att du är flexibel som person då du ibland även kommer arbeta i vår butik och hämtlager. Du ansvarar för att ge god service och sälja utifrån den produktportfölj som finns för de olika kund segmenten. Diesel, eldningsolja, smörjolja och kemiprodukter är exempel på produkter som ingår i din produktportfölj.
Du ingår i ett starkt team som arbetar ihop för att tillsammans arbeta mot bästa möjliga resultat. I gruppen finns både innesäljare och distriktsansvariga säljare. I tjänsten ingår det också att utveckla och bibehålla redan befintliga kundrelationer samtidigt som du arbetar för att upprätta nya kontakter. Du har lätt för att förstå kundens behov och att sätta dig in i kundens situation. Du försöker alltid ge den bästa möjliga servicen och har förmågan att vara kundfokuserad. En viktig del av dina arbetsuppgifter är att säkerställa en god driftsäkerhet med rätt kundinformation och en korrekt lagerstatus av produkter. Du lägger beställningar och order och bär ansvar för hela processen från beställning till leverans. Ditt främsta arbetsverktyg är telefonen och du arbetar i CRM systemet för att följa dina kundrelationer.

Din profil

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga potential men det finns några specifika erfarenheter och kunskaper som vi tillsammans med kunden bedömer som nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen. Dessa är: - 3-årig gymnasieutbildning - Minst 2-års erfarenhet av aktiv försäljning - Svenska och engelska i tal och skrift - Goda datakunskaper i Microsoft Office Meriterande är även om du har eftergymnasial utbildning gärna inom försäljning, flerspråkig samt har kunskap i CRM systemet LIME. Vidare är du en lagspelare som är ödmjuk mot både kunder och kollegor, du är affärsinriktad, resultatinriktad och orädd för att anta dig nya utmaningar. Du besitter även en stor sida av lösningsorientering och du räds inte att fråga en kollega om hjälp.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Michaela Lindstén och nås 0704-106 390 på eller på michaela.lindsten@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Sales Executive

Sales Executive

23 december 2024

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024