OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SAC Nordic är en ledande aktör inom distribution av högkvalitativa säkerhetslösningar med fokus på talat utrymningslarm och nödbelysning. Då vi befinner oss i en expansiv fas söker vi nu en ny innesäljare som vill vara med i ett team där vi värdesätter varandra som kollegor och skapar en arbetsmiljö där gemenskap och välbefinnande är en viktig faktor för nöjda medarbetare och kunder. Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Din roll
Med närhet och kommunikation inom företaget kan vi hela tiden sträva efter att utveckla och förbättra våra produkter och tjänster. Detta är en förutsättning för att kunna bemöta våra kunder och deras behov, på absolut bästa sätt. Vår styrka är att erbjuda flexibla lösningar tillsammans med snabba leveranser och att alltid använda vår kunskap för kundens bästa. Som innesäljare kommer du att ha kundkontakt från insidan som innebär att underhålla våra befintliga kunder men också bearbeta nya projekt. Du kommer också att vara ansvarig för att hantera kundförfrågningar, ge information om produkter/tjänster och stödja säljprocessen genom att kommunicera med kunder via telefon, e-post eller andra digitala kanaler. I rollen ingår även att du stöttar tekniker på fältet och får saker att hända på kontoret.
Exempel på arbetsuppgifter
Förstå kunders behov, mål och utmaningar för att erbjuda anpassade lösningar
Ta emot och behandla order/offerter från kunder
Följa upp med kunder angående tidigare förfrågningar, offerter eller order
Erbjuda teknisk support eller felsökningshjälp
Säkerställa korrekt och noggrann orderhantering
Rapportering kring kund och försäljning intern
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi önskar en utåtriktad och positiv person med ett starkt eget driv samt har viljan och intresset av att utvecklas och lyckas. Du har både förståelse och ett visst tekniskt intresse samt trivas med att ge teknisk support till både kunder och medarbetare i diverse tekniska frågor som dyker upp på daglig basis. Du är relationsskapande, affärsmässig och självgående i ditt arbete samt lyhörd i mötet med kunder och klarar av att skapa struktur i ditt arbete.
Du behöver ingen tidigare erfarenhet som innesäljare men vi ser att du är social och att du har en ambition att bli riktigt bra på att bemöta och skapa möjligheter för våra kunder. Vi ser att du har en god organisationsförmåga och förmåga att hantera flera kundförfrågningar samtidigt. Meriterande om du har jobbat i någon form av affärssystem tidigare. För att lyckas inom rollen är det också viktigt att du har god kommunikationsförmåga samt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Om SAC Nordic
På SAC Nordic AB är vi specialister på att skapa säkra och trygga miljöer med hjälp av utrymningssystem. Vårt fokus är på utrymningslarm med talarmeddelande, som garanterar tydlig kommunikation i kritiska situationer, och nödbelysning, som leder dig till säkerhet när strömmen går.
Vi erbjuder våra kunder ett brett utbud av innovativa lösningar och strävar alltid efter att leverera exceptionell service och produkter av högsta kvalitet. Företaget värdesätter hållbarhet, långsiktiga relationer och kontinuerlig utveckling.
Företagskulturen är hjärtat i vår verksamhet. Vi anser att varje individ spelar en avgörande roll i vår organisation. Vår välkomnande atmosfär och nära relationer mellan kollegor skapar en fin arbetsmiljö där vi känner oss uppskattade och motiverade. Vi har även en aktiv trivselgrupp som regelbundet arrangerar aktiviteter för att främja gemenskap och välbefinnande bland våra medarbetare.
Vi erbjuder dig...
...hos oss får du chansen att arbeta med ledande teknik i en bransch som verkligen gör skillnad. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och vi söker nya talanger som vill vara med och forma framtiden för säkerhetslösningar. För att du ska komma in och trivas hos oss kommer du att få en lugn och stabil introduktion så att vi kan skapa ett långt samarbete tillsammans på vår resa. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en säkrare värld? Anslut dig till vårt team på SAC Nordic AB!
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Alexander Hansson på 072-174 85 04, alternativt alexander.hansson@onepartnergroup.se.
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.