Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Nu söker vi en innesäljare till vår kund som verkar inom föreningslivet. Har du erfarenhet från en tidigare roll inom försäljning och vill få möjligheten att vara med på en förändringsresa inom ett bolag? Då kan detta vara en passande roll för dig! För att lyckas i rollen är du orädd, kommer med nya idéer och är skicklig på att bygga långsiktiga relationer med kunder. Kunderna lämnar in intresseanmälan på företagets hemsida. Du ringer upp kunderna för att göra en behovsanalys och lägga upp en strategi. Det är här ditt arbete börjar där du ser till att det blir en affär och ett lyckat samarbete inför framtiden. 

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande: 

Ringa utgående samtal till kunder som har lämnat in intresseanmälan på hemsidan
Lägga upp en plan/strategi tillsammans med kunden
Löpande återkoppling till dina kunder när du är den närmaste kontakten
Dagligen sköta tillhörande administration
Stötta kollegorna på kundsupport vid behov


Du kommer att tillhöra ett team på 10 personer av innesäljare, utesäljare och kundsupport. Det kommer att vara en gedigen utbildningsplan där du får lära dig produkterna, processerna och bolaget men även få inblick i andra avdelningars löpande arbete.



Vi söker dig som:
Har minst ett års erfarenhet från en tidigare roll inom sälj
Är van att kommunicera med kunder över telefon
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska




Det är meriterande om du har:

Tidigare koppling till föreningslivet
Vana att jobba mot KPI:er


För att lyckas i rollen är du initiativtagande och använder alltid telefonen som ditt främsta verktyg. Du är skicklig på att identifiera kundens behov och bygga starka relationer över tid. Du bygger upp din kundstock så det är viktigt att du drivs av att jobba mot mål. Du jobbar ansvarstagande i dina arbetsuppgifter och driver projekt tillsammans med kund framåt genom löpande dialog. Vi kommer att lägga stor vikt i din personliga mognad och att du är en person som bidrar med nytänk i kombination med ett starkt kundfokus.



Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader. Tanken är att detta övergår till fast anställning förutsatt att samtliga partner är nöjda med samarbetet.



Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Enligt överenskommelse, önskvärt senast v.31
Placering: Göteborg, Sisjön. Finns gratis parkering i anslutning till kontoret. 
Kontaktperson: Caroline Finlöf - caroline.finlof@oio.se
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör lö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 10 juni 2024

Liknande jobb


19 november 2024

18 november 2024

18 november 2024