Arbetsbeskrivning
Om NIMO
NIMO grundades 1944 och är idag världens största torkskåpstillverkare med huvudkontor och fabrik i Hova, Västra Götaland. Företaget har en stark hållbarhetsprofil och arbetar för att minska sin miljöpåverkan. NIMO representerar innovativ svensk miljövänlig teknik och design och är fast beslutet att vara en ledande aktör inom branschen, både idag och i framtiden. Företaget har en omsättning på ca 275 miljoner kronor och 120 anställda.
NIMO är en trygg arbetsplats som värdesätter medarbetarna högt. Som anställd får du möjlighet att utvecklas, tänka utanför boxen och vara med och påverka. Läs mer på nimoverken.se
Är du redo för nästa utmaning i arbetslivet? Vi söker nu en medarbetare till vår innesäljavdelning på NIMO i Hova.
I denna roll är du, tillsammans med ytterligare en kollega, ansvarig för NIMOS kundsupport, innesälj och ordermottagning. Du håller löpande kontakt med interna och externa intressenter kopplat till produkttillgänglighet, leveranstider och tidsplaner.
Avdelningen för innesälj ingår i försäljningsavdelningen där du har nära kontakt med våra kunder, partners och kollegor inom företaget. Du kommer vara en viktig lagspelare för att säkerställa en smidig och effektiv process inom avdelningen.
Du kommer att få möjlighet att interagera med NIMOS nationella och internationella kunder vilket gör att vi tror att du har tidigare erfarenhet från att via mejl, telefon och möten föra en professionell dialog med alla våra kunder.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceorienterad och har stor erfarenhet av administration då rollen innebär att du administrerar allt ifrån kundsupport och orderhantering till leverans av våra produkter och reservdelar.
Vi ser gärna att du är självständig och nyfiken och tycker om att arbeta med flera olika saker. Dessutom ser vi gärna att du:
· Har tidigare erfarenhet från att utföra administrativa uppgifter
· Är social och tycker om, samt förstår vikten av att samarbeta med kunder, kollegor och partners.
· Är en positiv och engagerad lagspelare som trivs med att dela med dig av dina erfarenheter och samarbeta med dina kollegor
· Har en positiv inställning och en öppenhet för att ta till dig nya arbetsuppgifter och utmaningar
· Är självgående och initiativrik samtidigt som du är noggrann med att följa instruktioner
· Har en god kommunikationsförmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I rollen som innesäljare ingår bl.a. följande arbetsuppgifter:
Orderhantering via telefon, mejl och kundportaler.
Kundsupport till våra nationella och internationella kunder.
Kundfakturering
Administration av Jeeves grunddata (kunder, priser mm).
Att ta emot förfrågningar och order efter fastställd prislista och avtal.
Utföra leveransbevakning gentemot kunder.
Skicka ordererkännande och meddela kunder när leveranser är klara för upphämtning.
Samarbeta tätt med planeringsfunktionen i fabriken.
Exporthantering och behandling av betalningsförfarande vid export.
Arbetsmiljö och stöd
Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna kollegor som är positivt inställda och gärna delar med sig av sina kunskaper. Det är viktigt att du är öppen och entusiastisk inför att ta till dig nya arbetsuppgifter och metoder.
Känns detta som en roll för dig? Du är då varmt välkommen att mejla din ansökan till lotta.henriksson@nimoverken.com, senast den 29 november.
Arbetstid: Dagtid
Plats: Hova
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Om du är redo att bli en del av vårt team och vara med och bidra till NIMO:s framgångsrika utvecklingsresa, ser vi fram emot att höra från dig! Låt oss tillsammans fortsätta att skapa en effektiv och trivsam arbetsmiljö.