Innesäljare / Account Manager till Hemfrid

Innesäljare / Account Manager till Hemfrid

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, trädgårdsservice och flytt. Med höga mål och stor potential att växa söker vi nu tillskott till vår nya avdelning Innesälj.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Innesäljare arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder som passar kunden och dennes hem. Du tillhör avdelningen för Innesälj som ansvarar för uppsökande försäljning av nya och befintliga kunder via mail, telefon och personligt möte.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktivt och behovsanpassat hjälpa befintliga kunder med sina abonnemang och bokade tjänster samt att aktivt och uppsökande hantera potentiella nya kunder för att boka in våra tjänster. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att uppnå kundens förväntningar. Du arbetar i ett team som består av flertalet kollegor med samma arbetsuppgifter och samverkar aktivt med syskonavdelningen Kundrelationer och övriga enheter i laget runt kunden. I arbetet som Innesäljare arbetar du efter Hemfrids fastställda processer och rutiner samt är ansvarig för att kontinuerligt arbeta med att förbättra dessa.

Innesälj verkar även som ett stöd för andra medarbetare inom organisationen för säljretorik och försäljningsråd. Du följs upp på måltal så som konverteringsgrad, omsättning, kundnöjdhet samt merförsäljning.

Du kommer bl.a. arbeta med:

- Existerande kundhantering - Strukturerad och kontinuerlig kvalitetsuppföljning av Hemfrids kunder
- Proaktiv och långsiktig planering för hantering av kundens abonnemang
- Merförsäljning och uppförsäljning för Hemfrids kunder
- Löpande uppföljning av avslutad kund
- Hantering av tjänster i CRM-system




- Intressenthantering - Hantering och bearbetning av intressenter för Hemfrids tjänster
- Hantering, bearbetning och genomförande av digitala hembesök för veckostädning
- Hantering av tjänster i CRM-system




- Administration - Dokumentera kundärenden enligt satta processer och rutiner i Hemfrids kundsystem





Vi söker dig som är

Affärsdriven, resultatorienterad och brinner för hållbar försäljning. Du sätter kunden i fokus och vill vara med oss på Hemfrid att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen. Att du är serviceinriktad är ett måste för tjänsten; du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för bästa möjliga kundnöjdhet. Då avdelningen är ny och i stark tillväxtfas behöver du vara flexibel och förändringsbenägen. Vi ser att du gillar att ta egna initiativ till förbättringar och vill vara med på vår förändringsresa, där ena dagen inte är den andra lik. Utöver detta ser vi att du:

- Har erfarenhet från föräljning
- Har erfarenhet från servicebranschen
- Starkt meriterande om du arbetat med tjänsteförsäljning sedan tidigare
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska
- God systemkunskap
- Arbetat i något CRM-system sedan tidigare (meriterande om du arbetat i Salesforce)


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Innesäljare räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Vi på Hemfrid vill alltid framåt, och har höga mål på tillväxt.

Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning samt andra förmåner. Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Övrigt

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid (40 h/v) under sex månader med goda möjligheter till förlängning. Avdelningens öppettider är 8 - 19 (måndag - fredag) samt 10 - 16 (lördagar) varav du kommer arbeta ca var sjätte lördag.

Ansökan

Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.

Välkommen till Hemfrid!

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


28 oktober 2024

28 oktober 2024

Verisure söker erfarna säljare!

Verisure söker erfarna säljare!

28 oktober 2024

Säljledare

Säljledare

28 oktober 2024