OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, trädgårdsservice och flytt. Med höga mål och stor potential att växa söker vi nu dig som verkligen brinner för försäljning till vår nystartade avdelning Innesälj.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Innesäljare arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder som passar kunden och dennes hem. Du tillhör avdelningen för Innesälj som ansvarar för uppsökande försäljning av nya och befintliga kunder via framförallt telefon men även mail och personligt möte. Hemfrid är snabbt växande och för att trivas bra i rollen tror vi att du älskar försäljning. Rollen och avdelningen följs upp och drivs av resultat och att arbeta i ett högt tempo.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktivt och behovsanpassat hjälpa befintliga kunder med sina abonnemang och bokade tjänster samt att aktivt och uppsökande hantera potentiella nya kunder för att boka in våra tjänster. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att uppnå kundens förväntningar. Du arbetar i ett team som består av flertalet kollegor med samma arbetsuppgifter och samverkar aktivt med syskonavdelningen Kundrelationer, våra Bemanningschefer och övriga enheter i laget runt kunden. I arbetet som Innesäljare arbetar du efter Hemfrids fastställda processer och rutiner samt är ansvarig för att kontinuerligt arbeta med att förbättra dessa.
Innesälj verkar även som ett stöd för andra medarbetare inom organisationen för säljretorik och försäljningsråd. Du följs upp på måltal så som konverteringsgrad, omsättning, kundnöjdhet samt merförsäljning.
Du kommer bl.a. arbeta med:
- Existerande kundhantering - Strukturerad och kontinuerlig kvalitetsuppföljning av Hemfrids kunder
- Proaktiv och långsiktig planering för hantering av kundens abonnemang
- Merförsäljning och uppförsäljning för Hemfrids kunder
- Löpande uppföljning av avslutad kund
- Hantering av tjänster i CRM-system
- Intressenthantering - Hantering och bearbetning av intressenter för Hemfrids tjänster
- Hantering, bearbetning och genomförande av digitala hembesök för veckostädning
- Hantering av tjänster i CRM-system
- Administration - Dokumentera kundärenden enligt satta processer och rutiner i Hemfrids kundsystem
Vi söker dig som är
Affärsdriven, resultatorienterad och brinner för hållbar försäljning. Du sätter kunden i fokus och vill vara med oss på Hemfrid att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen. Att du är serviceinriktad är ett måste för tjänsten; du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för bästa möjliga kundnöjdhet. Då avdelningen är ny och i stark tillväxtfas behöver du vara flexibel och förändringsbenägen. Vi ser att du gillar att ta egna initiativ till förbättringar och vill vara med på vår förändringsresa, där ena dagen inte är den andra lik. Utöver detta ser vi att du:
- Har erfarenhet från föräljning
- Har erfarenhet från servicebranschen
- Starkt meriterande om du arbetat med tjänsteförsäljning sedan tidigare
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska
- God systemkunskap
- Arbetat i något CRM-system sedan tidigare (meriterande om du arbetat i Salesforce)
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Innesäljare räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Vi på Hemfrid vill alltid framåt, och har höga mål på tillväxt.
Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning samt andra förmåner. Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 h/v) med inledningsvis sex månader provanställning. Avdelningens öppettider är 8 - 19 (måndag - fredag) samt 10 - 16 (lördagar) varav du kommer arbeta ca var sjätte lördag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i mitten av augusti.
Chefen för Innesälj arbetar på Hemfrids huvudkontor i Stockholm där de flesta kollegorna inom avdelningen också arbetar. Du kommer arbeta på vårt kontor i Göteborg där du arbetar tätt med Götenborgskontorets Bemanningschefer och Utesäljare. I tjänsten (när situationen tillåter) kommer resor till Hemfrids huvudkontor att tillkomma några gånger/år.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär. Vi rekryterar löpande och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt kandidat.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650