OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av försäljning inom B2B och drivs av att skapa bra affärer baserat på kundernas behov? Har du goda kunskaper inom säljprocesser och vill ta nästa steg i din säljkarriär? Då är denna tjänst för dig!
Om Dina Försäkringar
Dina Försäkringar består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.
Kontoret i Västerås är en del av Dina Försäkringar Mitt, vilket innefattar regionen Gävleborg, Dalarna, Uppsala och Stockholm. För att fortsätta ta hand om sina kunder på bästa sätt behöver de nu förstärka upp sitt team med två innesäljare som har ett brinnande intresse för försäljning.
Om rollen
I rollen som innesäljare arbetar du med försäljning och service mot företagskunder. Du kommer huvudsakligen arbeta med utgående samtal där du tar kontakt med både befintliga och nya potentiella kunder i syfte att utvärdera deras behov och rekommendera rätt försäkringslösningar.
I rollen kommer du även hantera inkommande samtal där du hjälper till att reda ut kundens problem och frågor, och stöttar upp andra avdelningar vid behov. Merparten av din tid läggs på den rådgivande och behovsanpassade försäljningen som du kommer driva.
På kontoret i Västerås kommer du tillhöra en grupp av 13 andra innesäljare som hela tiden vill utvecklas av varandra. Därför ingår det i rollen också ett naturligt utbyte av kunskaper och erfarenheter.
Din profil
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för försäljning inom B2B. Du har utpräglat affärstänk och sätter alltid kundens behov först. Du är ansvarstagande, målinriktad och driven. Vidare ser vi gärna att du är en lagspelare som kan vara med och bidra till dina kollegors utveckling.
Du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med kundanpassad försäljning inom B2B där du skapat en god förståelse för säljprocesser och att bygga långsiktiga kundrelationer. Har du dessutom arbetat med ledarskap eller coachning inom försäljning är det ett plus.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet inom B2B försäljning
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift
God datorvana
Meriterande
Tidigare erfarenhet inom försäkringsbranschen
Erfarenhet av en roll som teamlead eller liknande inom försäljning
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Västerås
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.