OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett företag som har en stark företagskultur och tydliga värderingar? Har du erfarenhet av service och administration och tidigare jobbat med försäljning? Då är du kanske vår nästa medarbetare som vi får välkomna in till oss på Smarteyes!
Vårt erbjudande
Förändring, enkelhet och omtanke är våra ledord som utgör grunden i vårt arbete och bygger vår härliga kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagligen. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats.
Du erbjuds en möjlighet att jobba i ett litet men fokuserat team inom B2B mitt på Kungsgatan i Stockholm. Du får stora möjligheter att påverka, både inom dina ansvarsområden och Smarteyes arbete inom B2B i stort. Du kommer till en snabbrörlig och händelserik organisation där goda relationer värderas högt.
Ditt uppdrag
Som Innesäljare på B2B på Smarteyes Sverige kommer du att arbeta brett inom hela säljområdet. Du kommer att kvalitetssäkra och vidareutveckla samarbetet och affären mellan Smarteyes Sveriges nya och befintliga företagskunder genom aktiv kundvård och nykundsförsäljning. Du kommer även arbeta med administration och avtalshantering, delta företagsevenemang samt med att supportera och utveckla Smarteyes arbete med B2B ut i organisationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera och administrerar kundförfrågningar
• Nykundsbearbetning
• Uppföljning av pågående affärer och samarbeten
• Digital avtalshantering
• Initiera, delta och följa upp olika evenemang
• Vara del i utvecklandet av B2B på Smarteyes Sverige
Vad vi söker
Vi tror att du har ett genuint intresse i att skapa affären. Du är en professionell, utåtriktad och relationsorienterad person med stark egen drivkraft. Du är en leveranssäker person som drivs av bra resultat och hittar lätt lösningar på problem. Du kommer till din rätta när du kan ge exceptionell service och arbetar alltid för bra och långa samarbeten. Du tycker om att befinna dig i en snabbrörlig och föränderlig miljö samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och ordning. Med en prestigelös inställning tar du sig an olika arbetsuppgifter och du har en förmåga att utveckla och förbättra. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar samarbeten med kollegor runt om i organisationen.
Vidare har du:
• Flerårig erfarenhet av administration, gärna inom avtalshantering
• Erfarenhet av försäljning och nykundsbearbetning – B2B försäljning är meriterande
• Meriterande om du tidigare har arbetat inom optikbranschen eller detaljhandeln
B-körkort är ett plus och du ska ha mycket god förmåga att formulera dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
Om Smarteyes
Smarteyes är sedan 2007 en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns och expanderar i Danmark och Tyskland. Vi erbjuder god kvalitet, egendesignade bågar med högteknologiska glas samt kontaktlinser från Cooper Vision och Alcon. Genom effektiva inköp, smart tillverkning och distribution gör vi god skandinavisk design tillgängliga för alla. Vår ambition är att genom vårt nytänkande, vara den mest rekommenderade optikern.
Vi sätter alltid våra medarbetare i fokus vilket våra jämnt höga tal i vårt pulsmätningssystem Winningtemp vittnar om. Utöver det har vi tidigare blivit utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser vid flera tillfällen av Great Place To Work. Ta gärna en titt på LinkedIn för att få mer inblick i vilka vi är och vad vi står för.
LinkedIn: www.linkedin.com/company/smarteyes/
Läs mer om oss på www.smarteyes.se
Sista ansökningsdag är 13 april men vänta inte med att skicka in din ansökan då intervjuer kan komma att ske löpande.
Start: Omgående
Omfattning: 100%
Ort: Stockholm city
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Kristina Thelning, kristina.thelning@smarteyes.se eller 070 - 302 26 47