Innesäljare B2B till Creon i Växjö

Innesäljare B2B till Creon i Växjö

Arbetsbeskrivning

Vi växer och behöver utöka vårt säljteam med en driven och engagerad innesäljare!   

Om rollen
Vi söken en engagerad och resultatorienterad innesäljare som vill vara med och bidra till att utveckla vår relation och vårt erbjudande till våra kunder.
I rollen som innesäljare hos oss tar du fram kreativa offertförslag efter kundens förfrågan och projektleder hela processen från förfrågan till leverans. I den här rollen kommer du vara en nyckelspelare i att skapa en positiv kundupplevelse och bidra till företagets framgång. Du ingår i Creons säljteam och ansvarar själv för dina egna kundprojekt, men du jobbar ofta tätt tillsammans med dina medarbetare in-house för att säkra produktkvalitet samt leveranssäkerhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Förbereda och ta fram produktoffert via Creons upparbetade leverantörsnätverk.
Tillsammans med grafiker ta fram designförslag för offert och/eller som produktionsunderlag
Färdigställa offert/presentationsmaterial i PowerPoint
Sourca produkter hos befintliga leverantörer, ta fram priser och säkerställa konkurrenskraftiga erbjudanden
Beställa produkter från leverantör och följa den inköpsprocess som ligger till grund för inköpen.
Registrera och följa orders i affärssystemet.
Arbeta med logistikuppföljning, vilket t ex innebär att i kontakt med producent och speditör säkerställa att tidplaner hålls.

Din profil
För att lyckas i rollen som innesäljare B2B hos oss trivs du i kontakten med kund och har en förmåga att lyssna och förstå kundens behov. Du är proaktiv i ditt agerande och har förmågan att med ett positivt engagemang och driv projektleda dig själv och dina medarbetare/leverantörer för att färdigställa dina offerter och leveranser. Vidare trivs du när det är ordning kring ditt arbete och förstår att det krävs en god struktur för att lyckas, då du kommer att jobba med flera kundprojekt parallellt.  Vi tror att du är kreativ, initiativrik och trivs med en god mix av eget arbete och teamwork.
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom innesälj/kundsupport alternativt inköpsarbete eller på annat sätt erfarenhet från arbete med kund eller leverantörsarbete. Det är meriterande om du har branschvana eller erfarenhet av e-commerce.

För att vara aktuell för rollen ser vi gärna att du uppfyller nedan; God kommunikativ förmåga i tal och skrift både i Svenska och Engelska
God datorvana, hanterar office-paketet väl samt har erfarenhet av affärssystem
Initiativrik, effektiv och strukturerad

Vi erbjuder dig en anställning i ett tryggt och stabilt företag. Du kommer till ett härligt gäng där vi alla känner våra kunder väl och hjälper varandra att lyckas. Vi sätter våra medarbetare i främsta rummet och hittar ofta på roliga saker tillsammans. Vi är kreativa, engagerade och tycker det är viktigt att ha kul på jobbet!

Din ansökan
På grund av semestertider kommer intervjuer att inledas under vecka 33. Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Detta är en direktanställning hos Creon Promotion AB i Växjö som valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carolina Sköld, OnePartnerGroup, på telefonnummer 0470 – 34 98 75.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CREON PROMOTION AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024