OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett omväxlande och utvecklande arbete på en marknad med stor potential? Berner söker nu till kontoret och butiken i Västberga en
Innesäljare / Butiksäljare - bygg
Berner är experter på förbrukningsvaror, verktyg och tjänster för bygg, fordon och industri inom B2B. Vi har ett brett sortiment i hög kvalitet och utvecklar också spännande servicekoncept till våra kunder. Berner kombinerar personlig rådgivning på plats med ett flertal digitala försäljnings-kanaler.
Vi är nu i expansiv fas och har en intressant resa framför oss och söker därför drivna medarbetare. Vill du vara med och utveckla tjänsten som innesäljare och ta ansvar för butiken i Västberga?
Övergripande ansvar och arbetsuppgifter:
Du kommer att ha daglig kontakt via telefon med våra kunder och vår säljkår gällande produktfrågor, rådgivning och orderhantering. Upplägg av nya kunder och övrig registervård. I arbetet ingår också att vara ansvarig i vår butik i Västberga och bistå kunderna mer order, påfyllning av produkter samt inventering.
Du lyssnar på kundens behov och erbjuder rådgivning utifrån vårt produktsortiment och våra säljkanaler, i samråd med säljare, allt för att hitta den bästa lösningen för kunden.
Vi söker Dig som:
Gillar försäljning och trivs med att ha telefonen som arbetsredskap.
Har grundläggande förståelse för byggbranschen och relaterade produkter.
Har förmåga att strukturera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Är en god relationsbyggare och har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor.
Behärskar svenska språket i tal och skrift.
Är lösningsorienterad och serviceminded.
Vi har kollektivavtal med Unionen.
Det viktigaste för oss är din personlighet, men det är meriterande om du har erfarenhet från försäljning med telefon och/eller har arbetat inom byggbranschen.
Vi erbjuder en spännande tjänst på ett stabilt och välmående företag med goda utvecklingsmöjligheter. Vår personal är viktig för oss, därför har vi bra förmåner som friskvårdsbidrag, subventionerad lunch och tjänstepension.
” Brinner du för att hjälpa andra och prestera över förväntan? Har du ett gott ordningssinne och gillar att stödja kunder och supportera säljare? Då kan jag erbjuda dig ett bra ställe att trivas på. Berner är ett familjeägt, praktiskt och dynamiskt företag med ambitiösa mål. För att uppnå dessa arbetar vi alla nära och stöder varandra. Du kommer att vara en ny del av Kund- och Säljsupporten där vi idag är 5 personer.
I denna roll gör du skillnad för oss i Sverige. Jag är chef för Kund- och Säljsupporten i Sverige och jag ser fram emot att träffa dig. Ring mig om du vill veta mer om rollen.”
- Robert Åkerström - Kundservicechef
Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Berner: https://career.masterhelp.se/berner
Låter detta intressant?
Har du frågor angående tjänsten kontaktar du vår Kundservicechef Robert Åkerström på telefon 0708-868282 eller via e-post robert.akerstroem@berner.se, alternativt Anna Skoog, HR, telefon 0708-388162 eller via e-post anna.skoog@berner.se.
Under rekryteringsprocessen gör vi löpande urval så skicka in din ansökan snarast.
Albert Berner Montageteknik AB är en del av BERNER-koncernen. I över 60 år har Berner försett fordons- och byggindustrin i 23 länder med förbrukningsvaror, fästelement, handverktyg, kemiska produkter etc. Koncernen omsätter cirka 10 miljarder kronor och har cirka 8 500 anställda. I Sverige är vi cirka 90 anställda med en omsättning på cirka 164 miljoner kronor.
Varmt välkommen med din ansökan!