OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som är serviceminded och vill jobba hos vår kund med telefonen som redskap. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är ett av Sveriges ledande företag inom IT-säkerhet. De tillhandahåller säkerhetslösningar som skyddar hemanvändare och företag mot datavirus och andra hot på internet och mobila nätverk. Dessa säkerhetslösningar finns tillgängliga som tjänst via Sveriges ledande internetoperatörer, samt som program via tusentals återförsäljare världen över. Företaget grundades 1988 och har huvudkontor i Helsingfors. Det är ett växande företag där du har mycket goda möjligheter att påverka och utvecklas inom företaget, eftersom man värdesätter medarbetarnas kompetens. Sammanhållningen på arbetsplatsen är mycket god med starkt gemensamt engagemang i företagets framgång. Arbetsuppgifter och omfattning: Du ska i huvudsak ringa till företagskunder där det redan finns en etablerad kontakt, för att göra uppföljning och återkoppling angående deras köp. Syftet med dessa uppföljningssamtal är att knyta till sig kunden igen för ytterligare försäljning. Till viss del kan det även handla om att ringa till nya företagskunder för att sälja säkerhetslösningar till dem. Du ska även uppdatera kundinformation i affärssystemet Siebel. Skallkrav: Vi ser helst att du har någon form av telefonvana och trivs med att prata i telefon. Meriterande krav: Har du erfarenhet av någon form av försäljning, helst via telefon, är det meriterande för tjänsten men inget krav. Har du vana av kundkontakter är det meriterande för tjänsten. Personliga egenskaper: För att passa i rollen bör du vara driven och framåt, serviceminded, ha en positiv attityd samt kunna ta egna initiativ.