Innesäljare & Ekonomiansvarig

Innesäljare & Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Synteda AB supporterar företag att omfamna eran av artificiell intelligens och computer vision effektivt och tar sig an fördelar av dess olika möjligheter genom att leverera innovativa lösningar. Vi förstår oss på hur Computer Vision and AI kan gynna samhället. Vi står redo att använda vår expertis för att underlätta företag i dess resa att omfamna eran av AI. Vi arbetar med flertal kunder inom diverse industriområden och ett välutvecklat samarbete med topp universiteten i Sverige.
Synteda arbetar aktivt med att ta fram unika produkter och lösningar i flertal områden. Drömma-innovera-skapa är vår enkla arbetsprocess för vilket våra idéer genomgår i olika steg. Vi skapar framgångsrika lösningar genom att förstå marknaden för vår produktidé samt att alltid utveckla enligt agila arbetsmetoder.
Synteda har ett kärnteam av högt kvalificerade experter som kan identifiera företagets utmaningar och utforska smarta lösningar. Synteda ’s kärnvärden är etisk förståelse, nyfikenhet, transparens, respekt och sist men inte minst Science.
Vi har kontor i Göteborg, Stockholm och Krakow. Synteda växer och vi söker dig som vill vara med på vår underbara resa.


Om jobbet
Som innesäljare och redovisningsassistent kommer du att ha en varierande roll med fokus på sälj och löpande redovisning. Arbetsprocessen inkluderar att arbeta med allt löpande.


Ansvarsområden
Ansvar för säljprocessen
Kundutveckling och kundansvar
Kundbesök
Mötesbokningar
Genomgång för intressenter
Meriterande med utbildningsbakgrund inom Marknad & Sälj

I rollen som redovisningsansvarig förväntas du vara självgående inom
Löpande bokföring bokslut
Kund- och leverantörsreskontra
Avstämning av konton och lagersaldo
Avräkning
Hela fakturaflödet (tex ta hand om förfallna fakturor, kundfakturering, kreditering av kundfakturor)
Bokning av inbetalningar
Bokslutsarbete
Månadsavstämningar
Bankavstämningar
Rapportering till skatteverket
Reseräkningar
Moms och deklarationer
Ekonomiska analyser
Delta och utveckla processer på ekonomiavdelningen
Övergripande ansvar för kundreskontra och fakturering



Efterfrågade kunskaper och kompetenser
Du trivs att jobba i ett högt tempo och har en vilja att utvecklas
Du har hög social kompetens och trivs att föra arbetet framåt både individuellt och i grupp
Förmåga att leverera övertygande muntlig kommunikation
Du är trygg i din redovisning och har några års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.
Du kommer ansvara i sin helhet bolagets ekonomi, därmed rapporterar till styrande VD.
Flytande språkkunskaper på svenska och engelska i skrift och tal
Kinesiska tal och skrift är ett plus
Grundläggande IT-kunskap är meriterande



Vem är du?
I rollen som innesäljare söker vi dig som med passion för försäljning samt vill arbeta med innovativa tekniker. Du är en lagspelare som har ambitionen att växa och utvecklas och lär dig av utmaningar. Du är nyfiken på syftet med produkterna och kan lägga fram, följa, samt utveckla säljresan för våra produkter. Du har goda kunskaper inom redovisning och erfarenhet från arbete med ekonomisk analys. Det är en fördel om du är van vid stora automatiserade flöden.
Som individ är du initiativrik, flexibel och har hög ansvarskänsla. Du är prestigelös och flexibel.
Ansök direkt då vi arbetar med löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synteda AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024