OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Star Trading AB har sedan 1985 tillverkat adventsstjärnor och har idag ett av marknadens bredaste sortiment inom jul- och dekorationsbelysning för hem och trädgård samt LED-ljuskällor i våra tre produktområden Christmas, Living och Lighting. Sedan 2020 är Star Trading en del av EGLO Group, en av Europas största och mest framgångsrika belysningskoncerner.
Vi är i dag ca 70 tillsvidareanställda och omsatte förra året ca 400 miljoner. Verksamheten bedrivs i egna lokaler i Svenljunga som omfattar ca 40 000 m2 kontor, utställning och lager. Företagets inköp görs till största delen i Asien, men produktutveckling och marknadsföring sker in house i Svenljunga. Knappt hälften av företagets försäljning sker på export, främst genom samarbetspartners/distributörer. Drygt hälften av försäljningen sker inom Sverige till såväl stora kedjor som enskilda butiker.
Läs mer om oss på www.startrading.se
Dina arbetsuppgifter
Som Innesäljare Export kommer du få kundansvar för några av våra distributörer samt ett antal medelstora kunder i utlandet, primärt i Norden, Baltikum och Centraleuropa. Rollen gentemot våra distributörer spänner över såväl enklare kundservice som kommersiella förhandlingar, och du kommer få stöd från ett större team. Avdelningen består av sex säljare, två exportsäljare och fyra kundtjänst/säljsupport som rapporterar till försäljningschef.
Tjänsten innefattar ett fåtal resor per år dels vid mässor inom Europa, dels strategiska kundbesök som du har stora möjligheter att påverka själv i samråd med din chef.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Kundansvar för några av våra distributörer samt ett antal medelstora kunder i utlandet
• Införsäljning, sortimentspresentation, offertarbete
• Ordermottagning, orderadministration, leveransbevakning
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande tjänster/arbetsuppgifter och är positiv, målmedveten och affärsinriktad.
Personliga egenskaper som vi efterfrågar är en hög serviceinriktning samt förmåga att kommunicera och skapa kontakter på ett naturligt sätt. Vidare har du ett strukturerat, proaktivt arbetssätt och är noggrann med god administrativ vana. Du är prestigelös, kan arbeta självständigt och planera ditt eget arbete, men uppskattar också att jobba i team och samarbeta för att uppnå bästa resultat.
Du har god administrativ vana (IT/systemvana, Officepaketet, Excel) samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Har du ett intresse för design och inredning kommer du att trivas extra bra hos oss!
Tjänsten är på heltid.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Ansökningarna behandlas löpande. Sista ansökningsdag: 2023-01-30
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.