OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och rädda liv? Som Innesäljare / Inhouse account support hos oss på TST Sweden får du en central och utvecklande roll med fokus på produktutbildningar, kundservice och försäljning av personlig skyddsutrustning. Du blir en del av ett värderingsstyrt, framgångsrikt bolag med hjärtat på rätta stället. Var med och gör skillnad tillsammans med oss!
Om tjänsten
Som Innesäljare/ Inhouse account suport på TST Sweden fungerar du som ett stöd för våra säljare, men är även delaktig i utvecklingen av både befintliga och nya kunder. Genom att bidra med information, kompetens, utbildning och stöd är du med och bygger relationer som är mycket viktiga för våra affärer.
Att utbilda våra distributörer och kunder i TST:s produkter är en viktig del av tjänsten, där du blir ansvarig för hela produktutbildningsområdet. Du förväntas utveckla och driva utbildningskonceptet med fokus på digitalisering och tillgänglighet. För att ge våra kunder runt om i världen den tekniska support de behöver erbjuder vi på TST ”Expertise On Demand” – videomöten med dig, eller någon av våra produktspecialister, där vi demonstrerar våra produkter, utbildar och svarar på frågor.
Huvudsakliga arbetsområden som Innesäljare / Inhouse account support:
- Utveckla och leda produktutbildningar
- Försäljning och kundrelationer
- Kundservice och orderhantering
- Administration och dokumentation
- Utveckla våra sociala medier
- Närvara på mässor
Du kommer att jobba i nära samarbete med alla kollegorna på TST Sweden, speciellt sälj- och marknadsteamet som består av idag består av två resande säljare och marknadskoordinator.
Tjänsten innebär 5-10 resdagar per år, i samband med mässor.
Om bolaget
TST Sweden är en innovativ affärspartner som gör den personliga säkerheten smartare och världen lite bättre. Vi utvecklar och tillverkar personlig skyddsutrustning i högsta kvalitet med avancerade tekniska funktioner och hög komfort för människors säkerhet och prestation i extremt tuffa arbetsmiljöer med ex. höga vattentryck, kemikalier, hetta och smält metall. På TST utmanar vi det invanda, inspirerar till nya idéer och designar med full energi innovativa lösningar som lever upp till vårt löfte; att rädda liv.
TST Sweden är ett stabilt bolag med långvarig framgång, stark ekonomi och engagerade medarbetare. Idag är vi 15 kollegor som alla drivs av att göra skillnad; att vara med och rädda liv. Hos oss finns en stor gemenskap och en familjär känsla. Vårt kontor ligger i Viared, strax väster om Borås, men hela världen är vår arbetsplats och marknad. I våra nyrenoverade lokaler finns, förutom ljusa fina kontor, även gym, bastu, umgängesytor och uteplats – allt för att skapa en härlig arbetsmiljö där vi kan trivas, utvecklas och skapa ett vinnande TST tillsammans!
TST har en tydlig ideologi som vilar på en stabil värdegrund. Våra kärnvärden Smooth, Ambitious, Futuristic och Energetic handlar om vad vi tror på och hur vi kan erbjuda maximerade affärsvärden för våra kunder. De är tillsammans med dig de viktigaste grundbultarna i vår kultur och en förutsättning för att vi ska göra våra kunder till vinnare och arbetsplatsen säker!
TST Sweden – Saving lives | Läs mer om oss på www.tst-sweden.com.
Om dig
Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad, som vill rädda liv tillsammans med kollegorna på TST Sweden. För att lyckas i rollen som Innesäljare / Inhouse account support tror vi att du är en driven och engagerad säljare, med erfarenhet av internationella kundkontakter. Ett tekniskt intresse är avgörande, men du kommer få ett stort tekniskt stöd från kollegorna på kontoret.
Krav:
- Erfarenhet av internationella kundkontakter
- Erfarenhet av försäljning
- Serviceinriktad med hög social kompetens
- Tekniskt intresse
- Intresse för digitala lösningar och sociala medier
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- B-körkort
Meriterande:
- Erfarenhet av Garp och/eller Lime
- Ytterligare språkkunskaper, ex. spanska, tyska eller mandarin
Som person är du social och kommunikativ, och trivs med att utbilda andra och hålla presentationer. Du är kreativ och lösningsfokuserad när det kommer till att möta – och överträffa – våra kunders behov av utbildning, expertis och support. Vidare ser vi gärna att du är strukturerad och noggrann.
Sist, men inte minst, uppskattar vi att du är flexibel och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter där du snabbt kan ställa om och prioritera efter dagens behov.
Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
Sökord: Innesäljare, Inhouse Account Manager, Inhouse Account Support, Säljsupport, Kundsupport, Utbildningsledare, Utbildare, Teknisk Innesäljare, AM, KAM, Säljare, Account Manager
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård