Innesäljare inom kundservice

Innesäljare inom kundservice

Arbetsbeskrivning

Är du en servicestjärna med försäljningsfokus?

Om tjänsten
I rollen som innesäljare blir du en nyckelmedlem i Phoenix Contact-organisationen. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara att samarbeta med våra kunder och fältsäljare på den svenska marknaden, där du särskilt kommer att inrikta dig på utvalda kunder. Dagligen kommer du att kommunicera internt med dina kollegor, säljare, det tyska moderbolaget, inköpsavdelningen och lagret. Det är en varierande arbetsroll där varje dag innebär nya utmaningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Skapa egna offerter och stödja fältsäljare i offertarbetet.
Vägleda och assistera kunder vid produktval via e-post eller telefonsamtal.
Delta i kundmöten.
Bevaka leveranser.
Underhålla kunddata.
Följa upp leads.
Hantera reklamationer.
Orderhantering.
VI ERBJUDER DIG:
En trivsam arbetsplats med uppmuntrande kollegor och utvecklande arbetsuppgifter. Vi sätter stor vikt vid personalen, och vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär där trygghet och öppenhet genomsyrar hela organisationen. Våra moderna kontorslokaler i närheten av pendeltåget i Huddinge ger en bekväm arbetsmiljö. Välkommen till en värderingsstyrd organisation som investerar i framtiden.

Rapportering sker till Servicechefen.


Vem är du?
För att vara lämplig för denna tjänst bör du ha minst fem års arbetslivserfarenhet inom försäljning mot industri eller grossist. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har erfarenhet av att arbeta med ERP-system, CRM-system samt andra program som Office365. Ditt tekniska intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar är avgörande för att lyckas i rollen. Utbildning om Phoenix Contacts komponenter kommer att tillhandahållas internt, men goda kunskaper om dessa komponenter och deras samspel i ett helhetsperspektiv är meriterande.

För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och social samtidigt som du är lyhörd för kundens behov. Snabbhet från tanke till handling, lätt inlärningsförmåga för nya arbetsmetoder och ett intresse för att förstå processflöden från fabrik till kund är viktigt. Du bör också vara bekväm med att arbeta i en öppen kontorsmiljö och kunna ta egna initiativ.


Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 12 december 2023

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024