Innesäljare inom kundsupport för Sverige till SafeSack Scandinavia

Innesäljare inom kundsupport för Sverige till SafeSack Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

.

Familjeföretaget SafeSack Scandinavia AB är en ledande leverantör av industriförpackningar (Storsäckar och PE förpackningar). Huvudkontoret är beläget i Örkelljunga och har hela den nordiska, tyska, polska och baltiska marknaden som arbetsfält. Produkterna består huvudsakligen av skräddarsydda förpackningslösningar, helt anpassade efter våra kunders önskemål och behov. Vi är idag 17 stycken anställda i Örkelljunga samt ytterligare två medarbetare på vårt systerföretag i Finland. Totalt omsatte koncernen under 2020 cirka 230 miljoner kronor med god lönsamhet. Du kan läsa mer om företaget på safesack.com

Är du redo att anta vår utmaning och göra ditt nästa karriärsteg som innesäljare hos oss? 
Vi söker nu en målinriktad Innesäljare till vår Sverigeavdelning. Om du vill utveckla dig mer inom B2B-försäljning och kundsupport, då är det kanske du som är vår blivande stjärna och medarbetare.

Arbetsbeskrivning och upplägg
I den här rollen kommer du att supporta och avlasta en av våra erfarna utesäljare med varierande arbetsuppgifter. Du kommer även att aktivt arbeta med direkt support till våra kunder och leverantörer huvudsakligen inom Sverige, men även i övriga delar av världen. Produkterna består av skräddarsydda förpackningslösningar, helt anpassade efter våra kunders önskemål och behov.
 
Inledningsvis kommer vi att lära dig våra produkter, interna rutiner samt vårt säljsystem. Du kommer även att börja bygga upp ditt nätverk med olika affärskontakter i Sverige samt genomföra dina första kundmöten över telefon alternativt som digitala möten. Du kommer också att hjälpa våra kunder med olika typer av supportärenden.

Du kommer arbeta nära försäljningschefen och andra personer inom bolaget - vilket skapar trygghet för dig inom din roll, och gör det lättare för dig att alltid hitta bästa tänkbara lösning för kunden. Hos oss hjälper vi varandra. 

Det är viktigt att du gillar att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsredskap och kan sälja in den lösning som passar enskild kund bäst. I nära dialog med vår försäljningschef ansvarar du för att driva hela säljprocessen från A-Ö. Innesäljet kommer att ha den ungefärliga fördelningen 30% befintliga kunder och 70% nykundsbearbetning. 

Din roll hos oss kommer att ha en relativt jämn fördelning mellan innesälj och kundsupport. 

Din arbetsplats kommer att vara på vårt huvudkontor i Örkelljunga. 

Vi erbjuder 
För rätt person erbjuder vi personlig utveckling samt en varierande säljtjänst inom kundsupport. Din vardag kommer att vara fylld av variation, utmaningar och arbetsglädje.

SafeSack är ett ungt och entreprenörsdrivet familjeföretag som präglas av mycket god stabilitet, lönsamhet och trygghet, samtidigt som vi kontinuerligt expanderar på nya marknader.

Tjänsten är baserad på en fast månadslön och en årlig resultatbonus.

Personliga egenskaper 
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en person som stimuleras av att dagligen genomföra många samtal med kunder och leverantörer. Du har även ett stort eget driv och målfokus att lyckas med ditt sälj. Du tycker om att förhandla och har förmågan att hjälpa kunden att få den bästa lösningen till sin verksamhet.

Det är viktigt att du är lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt och driva dina affärer framåt. Du stimmuleras av utmaningar och ser möjligheter istället för problem.

Du besitter så klart goda datakunskaper - konvertering av dokument, redigering av bilder (för tryck), Excel, Word m.m.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande är tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, kundsupport eller från en administrativ roll gärna inom förpackningsindustrin.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Du är helt enkelt specialist på att skapa långsiktiga och lönsamma relationer med kunderna! 

Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733670660 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 15 augusti, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024