Innesäljare inom reservdelar och service till Haulotte Scandinavia

Innesäljare inom reservdelar och service till Haulotte Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.

Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya fräscha lokaler i Mölndal där även verkstad och reservdelslager finns. Där arbetar idag 14 personer. Läs mer på: haulotte.se


Nu söker vi nu innesäljare till en bred och rolig tjänst där du blir vår nyckelperson när det gäller försäljning från kontoret av reservdelar och service. Tjänsten är ny och du kommer att ha stora möjligheter att få forma den själv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara försäljning och kundsupport, ordermottagning och kundbearbetning av nya och befintliga kunder. Övrigt i din roll blir bland annat att förmedla kampanjer gentemot våra kunder, fungera som systemsupport av vår webbshop och ansvara för den månatliga kontrollen av vårt reservdelslager. Du sitter på vårt huvudkontor i Mölndal och du rapporterar till vår Service Teamleader.


Kvalifikationer
Rollen som innesäljare hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av att ha arbetat som innesäljare inom B2B med mycket kundkontakt, gärna inom reservdelshantering men framförallt är det viktigt att du har ett genuint tekniskt intresse. Du har god datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem. Mycket goda språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift då tjänsten supporterar både nationellt och internationellt. Erfarenhet från liknande branscher såväl som truckkort och liftkort är meriterande. Körkort B är ett krav.


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är glad, positiv och serviceinriktad. Du är beredd att hjälpa till där det behövs och har förmågan att klara av den föränderliga värld som vi lever i tillsammans med våra kunder. Du är driven, självgående och kommunikativ. Eftersom vi arbetar med kunder från många olika länder är det viktigt att du kan hantera olika människotyper och kulturer professionellt och tillmötesgående. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmågan att följa upp ditt arbete. För att du skall trivas i din roll ser vi det som en förutsättning att du är nyfiken och vill utvecklas.


Vi erbjuder
Ett varierande jobb med frihet under ansvar samt goda utvecklingsmöjligheter i flera riktningar, teknik, försäljning eller administration.


Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Haulotte med FMR. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0706-89 90 51 alternativt kajsa.littorin@fmr.nu.

Utmana dig själv och ta chansen till ett intressant och givande arbete hos Haulotte Scandinavia - sök idag!

Urval sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Därför ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMR Rekrytering och Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 21 december 2020

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024