Innesäljare inriktning företag sökes till Dina Försäkringar Syd

Innesäljare inriktning företag sökes till Dina Försäkringar Syd

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd AB har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se

Tjänstebeskrivning
För att fortsätta att ta hand om våra kunder på bästa sätt behöver vi nu stärka upp vårt säljteam med ytterligare en Innesäljare inriktning företag.

I rollen som Innesäljare arbetar du med försäljning och service mot företagskunder. Du kommer huvudsakligen arbeta med utgående samtal där du tar kontakt med både befintliga och nya potentiella kunder i syfte att utvärdera deras behov och rekommendera rätt försäkringslösningar. Du skapar offerter och genomför ändringar, detta på uppdrag från både kunder och kollegor. Du hanterar även inkommande samtal, bistår och hjälper kundens frågor och eventuella problem.

Försäljningsarbetet driver du genom ett strukturerat och systematiskt arbetssätt, som Innesäljare förväntar vi oss att du är proaktiv och tillsammans med närmsta chef sätter ni tillsammans upp strategier, budget och mål. Dessa följer ni sedan tillsammans upp varje månad.

Anställningen inleds med en utbildning där vi går igenom våra försäkringsprodukter och det arbetssätt som kännetecknar oss på Dina Försäkringar Syd. Efter utbildningen får du löpande coaching, medlyssning och vidareutbildning.

Placeringsort för denna tjänst är Kalmar, tjänsten är heltid och du rapporterar till Säljchef företag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med kundanpassad försäljning, gärna inom B2B där du skapat en god förståelse för säljprocesser och att bygga långsiktiga kundrelationer. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen.

Du som söker har ett brinnande intresse för försäljning, dessutom har du ett utpräglat affärstänk oh vill ge högklassig service till både våra kunder och kollegor. Du är en god administratör och har förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Som person är du både målinriktad och driven. Vidare ser vi att du är en lagspelare som kan vara med och bidra till dina kollegors utveckling.

Du är en van IT-användare och du känner dig bekväm i program så som MS Office. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift.

Har du B-körkort är detta meriterande.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.


Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast onsdagen den 15 december 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024