Innesäljare inriktning företag till Dina Försäkringar Syd

Innesäljare inriktning företag till Dina Försäkringar Syd

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi har Sveriges nöjdaste företagskunder. För att säkerställa bästa service för våra kunder söker vi dig som vill utvecklas och växa i rollen som innesäljare hos oss, både utifrån ett sälj- och personlighetsmässigt perspektiv. Har du dessutom ett genuint intresse för att skapa och utveckla relationer kan detta vara tjänsten för dig. För att lyckas i rollen krävs ett stort driv och en vilja att jobba mot uppsatta mål.
Vi på Dina Försäkringar Syd ger dig möjligheten att vara med på vår spännande tillväxtresa - välkommen med din ansökan!

Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Innesäljare arbetar du proaktivt med att kontakta våra befintliga kunder, i denna dialog säkerställer du att deras aktuella försäkringsinnehav är korrekt utifrån deras befintliga situation, behov och önskemål. Som Innesäljare kommer du även att kontakta potentiella nya kunder, med syfte att föreslå ny försäkringsprodukt utifrån deras unika verksamhet. I denna tjänst tillkommer en del administrativt arbete exempelvis i form av att skapa offerter, registrering av uppgifter i olika system och följa upp försäljningssamtal.

Med hjälp av din kompetens och ditt positiva och uttrycksfulla förhållningssätt får du kunderna att känna sig trygga med att de ha valt oss som försäkringsbolag. För att kunna leverera bra service erbjuder du kunden rådgivning kring vilka försäkringar som bäst kan uppfylla deras behov. Du fyller en viktig funktion i vår säljorganisation och mot våra kunder och du arbetar dessutom tätt ihop med våra utesäljare. Som person värdesätter du att tillsammans med närmsta chef skapar mål som därefter följs upp månadsvis mot budget.

Om det är du som blir vår nästa stjärna inleds anställningen med åtta veckors utbildning inom våra försäkringsprodukter och vårt arbetssätt, detta för att du ska få optimala förutsättningar för att lyckas i rollen. Tjänsten är en projektanställning som sträcker sig till juni 2024 och det finns goda möjligheter till förlängning/fortsättning.

Placeringsort för tjänsten är Kalmar, arbetet är förlagt heltid och du rapporterar till Säljchef företag.


Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och som troligen har erfarenhet av att ha arbetat med försäljning/kundservice. Vidare kanske du har någon koppling till företag och inte minst ett genuint intresse för det. Skulle du dessutom ha någon tidigare erfarenhet inom försäkringsbranschen betraktar vi det som mycket meriterande.

Som person karaktäriseras du av ett positivt och utåtriktat förhållningssätt och levererar tack vare det högklassig service. Du motiveras och drivs av försäljning och uppsatta mål, du tycker precis som vi att samarbete och en härlig laganda är en viktig del av jobbet och arbetar därför aktivt för att vara en bidragande faktor till att uppnå det klimatet.

Vi letar efter dig som är duktig på att strukturera och administrera arbetet. Du är en van IT-användare och känner dig bekväm i att arbeta i program som MS Office vilket bidrar till att arbetet och kommunikationen med kunderna sker smidigt och håller ett högt tempo.

Du talar och skriver svenska obehindrat. Har du B-körkort är det meriterande.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.


Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson, telefon 0766-776 873 eller Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast måndagen den 27 mars 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 27 mars 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024