OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt kundföretag beläget i Solna söker vi nu en innesäljare. Företaget är en av Nordens ledande distributörer av IT-produkter och lösningar. Avdelningen har totalt 18 anställda med team bestående av inne- och utesäljare som arbetar utifrån tillgänglighet och kvalite respektive marknadsbearbetning och lösningsförsäljning. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär en bred variation av arbetsuppgifter, framförallt inom fyra områden, licenshantering, order/produktadministration, kundservice och tekniskt säljstöd. Det innebär att du kommer att behöva tillägna dig djup kunskap om hur mjukvaruprodukter licensieras och då framförallt inom Microsoft och Adobe. För återförsäljarna är du den första kontakten, du hjälper dem med att välja rätt produkter samtidigt som du föreslår lämplig teknisk lösning. Internt hjälper du kundens egna säljare med produkt- pris- och försäljningsadministration. Till din hjälp har du flera administrativa system. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är ambitiös och målinriktad i ditt arbete. Du bör ha teoretisk utbildning, branschkännedom och arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Det innebär att du skall ha kunskap om både försäljning och administrativa rutiner. Eftersom du kommer att hjälpa återförsäljarna att välja lämplig lösning så är det viktigt att du är tekniskt bevandrad, likaså att dina datorkunskaper är mycket goda. Du utför alla arbetsuppgifter noggrant, effektivt och snabbt. Du bör vara initiativrik och ansvarskännande och ha förmåga att organisera ditt arbete. Uppdraget behöver påbörjas v. 49 och av den anledning ser vi fram emot din ansökan redan idag.