OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
De här två tjänsterna är direktrekryteringar vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PWS Nordic AB.
Om företaget:
PWS Nordic AB har en ledande position på den nordiska marknaden med produkter och tjänster för rationell avfallshantering och källsortering. Ständiga förbättringar och produktutveckling i nära samarbete med deras kunder har bidragit till några av deras mest framgångsrika system. Som svenskt bolag är medarbetarna på PWS väl insatta i vad som krävs för att få en effektiv avfallshantering med produkter som är anpassade för det nordiska klimatet och nordiska förhållanden.
Som en del av ESE-koncernen har PWS tillgång till egna fabriker i Tyskland och Frankrike samt bred och djup kunskap inom branschen. PWS-kärlen tillverkas i Europas nordligaste fabrik för avfallskärl, nära den nordiska marknaden och levereras till deras centrallager i Sverige, för att sedan skickas ut i Norden.
Arbetsuppgifter:
Dina främsta arbetsuppgifter som innesäljare innefattar kundbemötande, orderhantering, administration och intern stöttning för organisationen. Du förväntas bygga relationer med kunderna och skapa en god upplevelse genom att svara på frågor och vägleda kunden. Du förväntas att hantera reklamationer. Du informerar även om nya produkter och lämnar priser enligt prislista. Du skapar order där du uppdaterar kundinformation och kontrollerar uppgifter. Du ansvarar även för att boka leveranser och undersöka kunders kreditvärdighet. Du administrera den gemensamma inkommande mejlen samt upprättar, kompletterar och underhåller filer och register efter behov. Utöver detta administrerar du även lagerpåfyllnad, beställning och leveransbevakning.
Du har en nära dialog med interna parter i säljorganisationen, ekonomifunktionen och inköp för att stötta upp och hålla dig uppdaterad om produkter och organisationen. Utöver det ingår du i ett team på fem innesäljare med mycket kunskap som stöttar varandra.
• Besvara frågor och vägleda kunden
• Orderhantering
• Boka leveranser
• Administrera inkommande mejl och underhålla filer
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 3 års erfarenhet av kundservice eller likande arbete
• Arbetslivserfarenhet av orderhantering
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
• Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift
Mycket vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet. När ett problem dyker upp agerar du snabbt och försöker komma fram till en lösning så fort som möjligt. Du bidrar med nya perspektiv, och testar mer än gärna nya arbetssätt. Därtill sätter du alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Perstorp
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund