OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är tjänsten för dig som har hög energi, som trivs i ett högt tempo och som har ett genuint intresse för försäljning och att nå resultat! Tjänsten ska tillsättas så fort som möjligt så urval sker löpande. Skicka in din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som innesäljare hos vår kund kommer du att arbeta med utgående samtal till både befintliga och nya kunder. Det finns en stor andel befintliga kunder som inte blivit kontaktade på länge, men som fortfarande är aktiva kunder, så möjligheterna att öka volymen och försäljningen är stora!
Vad det gäller de nya kunderna finns det ringlistor att tillgå, så du kan fokusera på att ringa kunder snarare än att prospektera.
I tjänsten ingår en del administrativa delar, som att registrera samtal i excellistor och CRM-system, men ditt största fokus kommer naturligtvis ligga på att ringa och prata med kunder!
Du kommer att arbeta i ett litet team bestående av fyra personer. En av dina kollegor är från Danmark och en är från Norge. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att prata engelska/skandinaviska på kontoret.
Om företaget
Vår kund tillverkar och säljer över 700 olika typer av smörjmedel i 12 länder. I sortimentet ingår både transportrelaterade produkter och produkter för olika industriella segment. Vår kund är en av de ledande leverantörerna av smörjmedel i Skandinavien och Baltikum. Framtida planer inkluderar ytterligare expansion.
De har nu startat upp en grupp som ska arbeta med innesälj och fokuserar därför kraft och energi på att detta ska bli bra. Du får således vara med tidigt i detta projekt och ha möjlighet att påverka och utveckla detta åt rätt håll.
Din profil
Du som söker har ett oerhört högt driv och hög energi. Du trivs i ett högt tempo och brinner för försäljning. Du har ett bra språkligt kunnande och trivs med telefonen som arbetsredskap. Du är orädd, positiv och ett socialt geni. Ett annat ord som beskriver dig bra är prestigelös.
Skalll krav:
- Erfarenhet från försäljning
- Engelska och svenska
Meriterande:
- Högskoleutbildning
- Teknisk bakgrund/intresse
- Arbetat inom telemarketing
- Säljutbildning
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Arbetstid: 8-16.15
Ort: Stockholm
Omfattning: Visstid fram till augusti, med chans till förlängning
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna