OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en innesäljare till vårt Tillväxtområde Flyttservice. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Innesäljare inom Hemfrids flyttverksamhet arbetar du fokuserat med försäljning och service utifrån kundens behov. Tillsammans med kunden planerar du packning, flyttservice och flyttstädning - allt för att kundens flyttdag ska gå så smidigt som möjligt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktivt och behovsanpassat hjälpa befintliga kunder som är intresserade av våra tjänster, med fokus på tjänsten Flyttservice. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att överträffa kundens förväntningar.
Din roll är bred och du kommer att vara ansvarig för hela kundresan, från att en kund skickar in en intresseanmälan, offerera till kund, all kunddialog vid bokning och inför flytten samt uppföljning. Du följs upp på måltal så som konverteringsgrad, omsättning och kundnöjdhet. Du samarbetar tätt med områdets chefer för att säkerställa en kvalitativ och proffsig leverans av Hemfrids tjänster.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla:
- Hantering och bearbetning av intressenter för Hemfrids tjänster
- Merförsäljning och uppförsäljning
- Administration i CRM-systemet Salesforce
- Strukturerad och kontinuerlig kvalitetsuppföljning
- Dokumentera kundärenden enligt satta processer och rutiner i Hemfrids kundsystem
Din profil
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och för att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och brinner för försäljning. Vi tror även att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Det är en självklarhet för oss att du är engagerad, serviceinriktad och alltid sätter kunden i fokus. Du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för att Hemfrid vill skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen.
Vi är i en stark tillväxtfas vilket innebär att du behöver vara flexibel och förändringsbenägen. Vi ser att du gillar att ta egna initiativ till förbättringar och vill arbeta på ett företag där du får vara med och påverka både din egen karriärsresa och vår resa. Hos oss på Hemfrid är den ena dagen inte är den andra lik.
Utöver ovan ser vi att du har nedan kvalifikationer för att vara aktuell för tjänsten:
- Har erfarenhet från försäljning
- Meriterande om du har arbetat inom en verksamhet som genomgått en förändrings-/tillväxtresa
- God språkkompetens i svenska samt engelska
- Van att arbeta i olika system
- Arbetat i något CRM-system sedan tidigare (meriterande om du arbetat i Salesforce)
- Meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med tjänsten Flyttservice i en tidigare roll som ex. kundservicemedarbetare/säljare/koordinator eller motsvarande
- Har erfarenhet från servicebranschen
- Starkt meriterande om du arbetat med tjänsteförsäljning sedan tidigare
Vi erbjuder
Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Utvecklare räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. På Hemfrid får du vara med på en unik tillväxtresa med fokus på att ta tjänster i hemmet till nästa nivå. Självfallet har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och utbildningar. Tjänsten är på heltid med start omgående enligt överenskommelse och du utgår från Hemfrid huvudkontor på Rosenlundsgatan 40 i Stockholm.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Låter denna tjänst som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär nedan. Vi arbetar löpande i processen. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Om du är en av de kandidater som innehar de skallkrav vi har på tjänsten, utifrån urvalsfrågorna i ansökan, kommer du som steg två få genomföra urvalstester från Assessio.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel: mimmi.nobel@hemfrid.se.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 300 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650