Innesäljare med inköpsansvar till Gibon

Innesäljare med inköpsansvar till Gibon

Arbetsbeskrivning

Digitaliseringen växer som aldrig förr! Många små och medelstora företag behöver support och vägledning för att lyckas med sin digitala transformation - det är här Gibon kommer in. De söker nu sin nästa stjärna till en bred och dynamisk roll inom sälj och inköp. Här erbjuds du en utvecklande och stimulerande miljö med gemenskap- och trivselfaktor. Är detta du? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Gibon är företaget för dig som värdesätter gemenskap och trygghet i en utvecklande IT-miljö. Här blir du del av ett härligt gäng med intresse för teknik och varierande erfarenhetsnivå. De består idag av 26 personer och är en stabil aktör med 30 år inom IT-sektorn. Gibon Göteborg är en del av Gibon Sverige vilket ger flexibilitet som hos de mindre bolagen, samtidigt som kraften finns i att vara rikstäckande av leveranser och inköp. Inte minst med långsiktiga och fina kundsamarbeten.

I rollen som innesäljare kan du förvänta dig en vardag högt som lågt med problemlösning och kundkontakt som den gemensamma nämnaren. Att arbeta i denna roll hos Gibon innebär frihet under ansvar och en flexibel miljö där du styr din dag helt själv utifrån dina kunders och organisationens behov. Du kommer arbeta tätt ihop med en senior kollega som har lång erfarenhet av såväl sälj som inköp.

Gibon värnar om sina medarbetare och utöver vidareutveckling har man ett antal aktiviteter för att bygga relationer. Exempel på detta är:


* Torsdagsmiddagar en gång/månad med fokus på att umgås
* Kick-off med hela Gibon Sverige samt även på kontorsnivå där respektive är välkomna
* Utlandsresor med teambuildning och trivsel


Du erbjuds


* Varierande arbetsuppgifter där du kan tillämpa befintlig kunskap samt utvecklas inom din tekniska kompetens över tid
* Kompetenta kollegor som är måna om att man trivs på jobbet
* Ett litet personligt bolag där alla känner alla. Med det stora bolagets fördelar via Gibon Sverige
* Arbetstid mån-fre med flex samt möjlighet till distansarbete enl. överenskommelse
* Gratis parkering


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att sälja och köpa in produkter enligt kundernas behov, det kan handla om allt från nya datorer, skrivare och andra tillbehör. Du rådger kunderna med din expertis för att de ska få rätt produkter. Detta innebär bland annat:


* Löpande kundkontakt, via dialog möta och identifiera kundens behov
* Offerera kund, köpa in produkter och tillhörande licenser samt aktivt prissätta och merförsälja
* Tätt samarbete med interna funktioner, främst IT-tekniker som har den främst kundkontakten
* Utföra inköpsaktiviteter, bland annat genom Gibons egna Webshop


VI SÖKER DIG SOM
- Har B2B eller B2C-erfarenhet av att sälja datorer och tillbehör, kanske har du arbetat på Elgiganten, Komplett, Inet eller motsvarande
- Ett starkt driv och ambition att lära och utvecklas i rollen över tid
- Obehindrad i svenska och engelska

Det är vidare meriterande om du har:


* Erfarenhet av arbete med licenser
* Erfarenhet av affärssystem, t.ex. Visma


Som person är du:


* Problemlösande
* Strukturerad med god planeringsförmåga
* Serviceinriktad och kommunikativ
* Flexibel och prestigelös


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Mölndal


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Rekryteringsprocessen

Steg 1 - Tester via vår samarbetspartner Assessio

Steg 2 - Telefonavstämning

Steg 3 - Intervju, Academic Work

Steg 4 - Möte med Gibon

Steg 5 - Avtalsskrivning

Vill du som kandidat läsa på om varför vi har tester med i våra processer, hur dem går till och varför de lämpar sig för alla roller, oavsett komplexitetsnivå. Kan du läsa mer om det här.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Gibon här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 9 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023