Innesäljare med kundansvar

Innesäljare med kundansvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och resultatorienterad individ som kan kombinera försäljningsexpertis med noggrann administration för att säkerställa effektiva och framgångsrika affärsrelationer.

Genom att bidra till att möta och överträffa försäljningsmål kommer du att vara en värdefull kugge i vårt team. Låter det här intressant? Sök tjänsten nedan och bli vår nya kollega!

Arbetsuppgifter

I rollen som Innesäljare med kundansvar är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att strategiskt planera och effektivt genomföra försäljningsaktiviteter från vårt kontor i Fritsla. Dessa aktiviteter inkluderar att upprätthålla och stärka relationer med befintliga kunder samt proaktivt utforska nya affärsmöjligheter hos potentiella kunder.

Dina ansvarsområden innefattar även administrativa uppgifter med syfte att underlätta arbetet för Key Account Managers (KAM) och distriktsäljare. Periodvis förväntas du ge support åt vår kundsupport genom hantering av telefonorder och registrering av beställningar.

I din roll ingår även att driva försäljningsprojekt kopplat till affären vid behov.

Kravspecifikation

Vi tror att du har arbetat i en kundorienterad roll där du tidigare hanterat och utvecklat kunder på ett eller annat sätt. Du har god affärsförståelse och du brinner för att överträffa satta försäljningsmål. Din tävlingsanda är påtaglig och du är även uthållig nog att bearbeta potentiella kunder tills det mynnar ut i en långsiktig affär. För dig är kunskap om produkten avgörande och du är entusiastisk över att lära dig och förstå produkten för att optimera dina möjligheter till framgång. Du är nyfiken, ambitiös och duktig på att hantera människor i olika situationer.

Vidare är du välorganiserad och effektiv i ditt utförande – du mår bäst när du har ordning och reda. Du trivs med att planera och organisera ditt arbete för att du ska kunna vara så effektiv som möjligt. Eftersom du är van att arbeta efter struktur och mot uppsatta mål tar du dig igenom uppgifter systematiskt och metodiskt, vilket gör dig till en duktig projektledare. Du kan tidigare ha projektlett mindre projekt och du trivs med att vara spindeln i nätet där du är den som håller ihop processer.

Krav

- Erfarenhet av att ha arbetat med försäljning och service på ett eller annat sätt
- Behärska Officepaketet
- God datavana
- Flytande svenska i tal och skrift.
- God engelska i tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet från en innesäljarroll
- Kunskap om färg och bilvårdsprodukter
- Erfarenhet av att på ett strukturerat sätt arbeta mot försäljningsmål

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hagmans Nordic AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 11 januari 2024

Postadress

Industrigatan 7
Stora levene, 53473

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024