OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Alnab.
Om företaget:
Alnab erbjuder tekniska systemlösningar till kunder inom processindustrin, med ett komplett sortiment inom ventiler, manöverdon, pannövervakning och gasanalys. De arbetar med ledande tillverkare inom produktsortimenten för att kunna säkerställa tillförlitlighet och driftsäkerhet. Företaget präglas av hög kompetens och ett stort kundfokus där målsättningen är att leverera rätt produkt, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Alnab som etablerades 1975 ingår idag i koncernen Indutrade och har 35 anställda på kontoren i Partille, Stockholm och Luleå. De söker dig som vill vara en del av deras team av Tekniska innesäljare/Produktansvariga till kontoret i Partille.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Innesäljare/Produktansvarig fungerar du som en nyckelkontakt mellan Alnab och kunderna, där du säkerställer att samtliga kunder får en professionell och teknisk vägledande upplevelse. I rollen har du kontakt med befintliga kunder där du arbetar förvaltande. Du erbjuder lösningar gentemot företagets kunder genom att ta emot förfrågningar och arbeta med rådgivande försäljning av Alnabs produktsortiment. Försäljnings- och rådgivningsarbetet sker främst genom aktivt försäljningsarbete, hantering av inkommande förfrågningar och genom presentation av skräddarsydda tekniska lösningar. Därtill hanterar du order och inköp samt tillhörande dokumenthantering, offertunderlag och tekniska beräkningar. Du arbetar med innovativ och komplex problemlösning där du tar fram kundanpassande lösningar för att möta och överträffa kunds förväntningar. Du kommer få en gedigen introduktion på plats och du ingår i ett team om nio personer i samma roll.
• Skräddarsyr tekniska lösningar och förvaltar kundrelationer
• Ta emot förfrågningar från befintliga kunder
• Hantera order och inköp med tillhörande dokumenthantering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet inom tekniskt område
• Arbetslivserfarenhet av sälj är meriterande
• Goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
• God dator- och systemvana
För att trivas i denna roll har du ett genuint intresse att vilja hjälpa andra och gör det lilla extra för att leverera lösningar. Du tar stort ägandeskap över ditt arbete och motiveras av att arbeta rådgivande och att bygga långsiktiga relationer där du arbetar fokuserat för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Därtill har du en utvecklad problemlösningsförmåga samt intresse att fördjupa dig i tekniska problem där du motiveras av att finna lösningar. Avslutningsvis är du en resultatfokuserad person som strävar efter att utvecklas.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund