OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett försäkringsbolag med stark lokal närvaro och kunden i fokus? Har du tidigare erfarenhet av kundkontakt eller försäljning mot företag? Då kan du vara den vi söker!
Observera att vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Dina Försäkringar
Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare med ledorden nytänkande, nära och engagerade.
Dina Försäkringar Nord är ett av dessa sex nationella bolag i Dina-gruppen och bolaget har kunder i de fyra nordligaste länen samt kontor i Piteå, Örnsköldsvik, Sollefteå och Sundsvall. Bolaget befinner sig på en tillväxtresa med höga mål och ambitionen att växa ytterligare. I både Piteå och Sundsvall har de moderna lokaler som ligger centralt och du jobbar tillsammans med andra säljare och skadereglerare.
Om rollen
I rollen som innesäljare med inriktning mot företag arbetar du engagerat och kunnigt för att vägleda och rekommendera den bästa försäkringen för kundens behov.
Du besvarar inkommande samtal och epost i den gemensamma mejlinkorgen samt arbetar med uppsökande försäljning via telefon. Du blir en personlig rådgivare för kunder som är intresserad av att teckna en försäkring och du arbetar med förstklassig service och merförsäljning till redan befintliga kunder.
Du hanterar en kundstock som du driver och utvecklar samt tar kontakt med kunder där det finns fler säljmöjligheter. Rollen innebär också att vara ute och representera Dina Försäkringar i olika typer av nätverk och på mässor. I övrigt innebär rollen som innesäljare ett varierat arbete med både försäljning och administration där det ställs stora krav på din förmåga att hantera en variation av arbetsuppgifter.
Din profil
Du har tidigare erfarenhet av en roll där försäljning eller kundkontakt har ingått, gärna mot företag. Du har förmågan att bygga och vinna förtroende och trivs med telefonen som redskap. Har du tidigare erfarenhet av att sälja sakförsäkringar är det meriterande, men inget krav.
Du är målinriktad och trivs med eget ansvar samtidigt som du är en lagspelare som gillar att samarbeta med dina kollegor. Vidare arbetar du med god struktur och noggrannhet där du trivs med att förhålla dig till de regler och ramverk som försäkringsbranschen behöver följa.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av försäljning mot företag eller en roll där kundkontakt mot företag har ingått
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Körkort B samt tillgång till egen bil
Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet inom sakförsäkringar
Övrigt
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd av Dina Försäkringar Nord
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall eller Piteå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.