Innesäljare och säljsupport till Maskinia

Innesäljare och säljsupport till Maskinia

Arbetsbeskrivning

Maskinia AB är generalagent i Sverige för DOOSAN, CASE & BERGMANN samt återförsäljare för ATLAS COPCO, EPIROC & HUSQVARNA. Företaget har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Stockholm/Järfälla, Göteborg, Uddevalla, Jönköping och Staffanstorp. Verksamheten omfattar försäljning av nya och begagnade entreprenadmaskiner, verkstad/service samt reservdels- och tillbehörsförsäljning.
Maskinia AB startades 1984 i Linköping, har ca 65 anställda och omsätter närmare 500 MKR. Läs mer på (http://www.maskinia.se/) www.maskinia.se (http://www.maskinia.se)





På Maskinia brinner vi för att göra skillnad för våra kunder och här är alla kunder stora. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och till vårt säljteam söker vi nu dig som vill vara med på resan i att bygga vår nya innesälj- och säljsupportavdelning i en ny spännande roll.

Om tjänsten

Som innesäljare och säljsupport blir du ett nav i säljteamet där du tillsammans med säljcheferna ansvarar för att stödja våra återförsäljare i deras affär. Du bygger och vårdar relationerna med våra befintliga kunder genom support och försäljning av tillbehör och serviceavtal. Du kommer dessutom att vara ett säljstöd till våra säljchefer administrativt och vara den som fångar upp och driver de tidiga faserna av säljarbetet med fokus på kontakter med nya kunder och prospekt. I rollen ingår också att säkerställa kundnöjdheten och driva arbetet med att maximera ”customer success”. Tillsammans med säljarna tar du vid behov hand om kundbesök och genomför demovisningar av maskiner.

Kvalifikationer

Vi tror att du har du en bakgrund från en liknande roll, gärna med erfarenhet från att ha varit med och bidragit till att bygga upp och utveckla en säljsupportfunktion. Du brinner för att skapa relationer med människor och tillsammans med kund skapa en win/win affär. För att lyckas i rollen bör du ha ett tekniskt intresse för de produkter vi arbetar med och du drivs av att skapa affärer och bygga goda och respektfulla kundrelationer. Som person är du initiativtagande och vill ta ansvar. Du har ett eget driv och är lyhörd. Det viktigaste för dig är att ge kunderna ett gott mottagande och en bra service. Du samarbetar effektivt med andra och delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information. Du är administrativt lagd och har god IT-vana. Goda kunskaper i svenska, engelska samt körkort är ett krav.

Du bidrar till vår goda stämning och framåtanda inom företaget, och tror precis som vi, att vi blir bättre tillsammans.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan via (http://www.sententiarekrytering.se/) www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se),
gärna omgående - dock senast 30 maj 2021.

För mer information om tjänsten, kontakta:
Jan Hellström, tfn 0706-15 03 44 alt. jan.hellstrom@sententia.se eller
Linda Molin, tfn 0706-15 01 62 alt. linda.molin@sententia.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer.

Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024