OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orderhanterare till Hansa Engineering
Hansa Engineering jobbar med att leverera produkter och lösningar inom miljöteknik, processteknik och industriteknik. Genom våra lösningar bidrar vi bl a till att minska energisektorns och industrins utsläpp, framförallt inom gasrening och emissionskontroll. Vi jobbar även med att förbättra miljön och arbetsmiljön genom att erbjuda olika lösningar för industriell dammbekämpning. Under de två senaste åren har vi även utvecklat och tillverkar numera en tvättlans som effektivt rengör insidan av trumman på betongbilar, men vars främsta syfte är att minska utsläpp av förorenat vatten i naturen. Hos oss finns ett genuint engagemang för våra kunder, en hög teknisk kompetens och en stark entreprenörsanda. För att trivas hos oss behövs ett intresse och engagemang för kundens bästa, en förmåga att lära sig saker snabbt, en fallenhet för problemanalys inom det tekniska området, samt ett driv för att uppnå resultat.
Vi sitter i Frösunda, Solna i ett av Stockholms mest moderna och miljösmarta hus, med gångavstånd till pendeln. I området finns även flera andra miljö- och teknikkonsultföretag.
Om tjänsten
Som orderhanterare hos oss har du en nyckelroll i att hantera kunder och samverka med alla medarbetare på kontoret gällande beställningar och förfrågningar. Du agerar dagligen som företagets representant och levererar en service både internt och externt och prioriterar mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer i huvudsak att arbeta med inkommande förfrågningar samt beställningar från befintliga kunder.
För att trivas i rollen krävs att du gillar variation och omväxlande arbetsuppgifter. Våra kundärenden har stor bredd och följer sällan en standardiserad process. Vidare krävs att du är en god administratör som har mycket god förmåga för att planera och organisera ditt arbete. Du drivs av att göra kunder nöjda och att utvecklas din roll i företaget.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Ta emot förfrågningar och beställningar via e-post och till viss del telefon
• Hitta en lösning på kundens problem
• Skriva offerter
• Registrera orders från säljteamet och tillhörande inköp från leverantörer
• Kunna produktutbudet, främst inom dysor och produkter inom dammbekämpning
• Ha kunskap om transporter och logistik gentemot EU, hantera inconterms
• Utleveranser
• Inköp till lagret
Dina kvalifikationer
Grundläggande krav:
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av orderhantering
• Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande kvalifikationer:
• Finska i tal och skrift
• Kunskaper i Mamut
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Staffing. Intervjuer kommer att hållas löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. För frågor om tjänsten kontakta josefin.chapovalova@staffing.se. Ansök med CV och personligt brev senast den 25/8-2016.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Josefin Chapovalova
0760-810980
0760-810980
Josefin Chapovalova