Innesäljare / Ordermottagare med industriinriktning

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Till ett långsiktigt uppdrag på minst 12 månader söker vi en innesäljare / ordermottagare för placering hos en av våra kunder i Lund. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är tillgänglig med relativt kort varsel.

Om företaget

Företaget är en välkänd aktör inom sitt segment och befinner sig nu i en spännande tillväxtfas, där de behöver utöka teamet med duktiga och dedikerade innesäljare.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer att vara anställd av Dreamwork och arbeta på uppdrag av vår kund i Lund. I förlängningen finns goda chanser till fortsatt anställning direkt hos kunden.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i ett team av 6 personer och som innesäljare har du en servicecentrerad roll som innefattar:
- Hantering av ordrar
- Innesälj i form av inkommande samtal och dialog med utesäljare
- Hantering och rättning av beställningar som inkommer via webbshop
- Viss leverantörskontakt
- Översättning av produktlista (svenska-engelska)
- Administration

Du kommer att arbeta inom ett kundinriktat projekt där du är aktiv i dina säljkontakter, styr kunden mot rätt alternativ och arbetar med löpande uppföljning. Placering är främst i Lund men viss tid kan också förläggas i Malmö, exempelvis under upplärningstiden. Arbetstider är måndag-fredag 07.30-16.00.

Din profil

Du har lägst gymnasieutbildning och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med tekniska produkter inriktat mot industrier och det är därför värdefullt att du har en utbredd teknisk förståelse. Har du erfarenhet av industrins produktsegment är det starkt meriterande.

Vidare anses det meriterande om du dessutom har gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning.

Du har arbetat i något affärssystem tidigare och har erfarenhet från Excel. Vidare krav är att du är självgående i tal och skrift i såväl svenska som engelska språket.

För att trivas i teamet är du en lagspelare med positiv attityd. Du är noggrann, öppen och ambitiös och vågar ta för dig även i utmanande situationer. Du är vidare representativ och professionell och värdesätter effektiva men hjärtliga kundrelationer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kandidatansvarig Jenny Persson på 040 - 660 12 28 alternativt jenny.persson@dreamwork.com. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 maj 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024